Dags att ta farväl av burkmajsen – GoGreen lanserar ekologiska grönsaker i smart pappersförpackning

Pressmeddelanden, 2013

Nu vill GoGreen göra vardagsmaten ännu enklare och grönare. Med GoGreens ekologiska grönsaker är det enkelt att laga till en god, grön och hälsosam måltid som passar hela familjen. Med den smarta pappersförpackningen är produkterna ett bra val både för miljön och hälsan. GoGreen uppmanar till att byta ut konservburken mot pappersförpackningen - en gång för alla.

Nu lanserar GoGreen ekologiska grönsaker i miljö- och hälsovänlig pappersförpackning, helt fri från Bisfenol A*. Dessutom är förpackningen återförslutningsbar. Perfekt att ha till hands i skafferiet för den som söker en grönare matlagning i vardagen. Med GoGreens gourmetmajs, gröna ärtor, krossade tomater och champinjoner är det enkelt att laga till en god, grön och hälsosam måltid som passar hela familjen.

- Vi vill inspirera och hjälpa människor att äta och tänka lite grönare. Med våra nya ekologiska grönsaker i skafferiet har man alltid goda grönsaker hemma när det är knepigt att få ihop matlagningen i vardagen, säger Catrin Perä, Produktchef på GoGreen.

Majs som den ska smaka

Johan Jureskog, krögare på restaurang AG och Rolfs Kök bjuder här på ett värmande recept på en läcker majssoppa som sätter guldkant på vilken grå vardag som helst. Jureskogs majssoppa har en perfekt smakbalans mellan söt gourmetmajs och salt västerbottenost – som lagas till på ett kick. Se bifogat recept.

Go Greens sortiment med ekologiska grönsaker finns i dagligvaruhandeln från vecka 6 och består av följande produkter: Gourmet majs, Gröna ärter, Krossade tomater och Champinjoner. Cirkapris 13,90 kr – 15,50 kr.

Bilder på produkterna för fri publicering finns att ladda ner från GoGreens bildbank: www.mediabanken.se

Användarnamn: GoGreen

Lösenord: bilder

För högupplösta bilder och produktprover kontakta:

Carl Jansson, Jung Relations carl.jansson@jungrelations.com tel: 0709-70 66 10

För övriga frågor kontakta:
Catrin Perä, Produktchef GoGreen catrin.perä@lantmannen.com tel: 0709- 27 87 44

*Bisfenol A är ett hormonstörande ämne som har återfunnits i konservburkar.