Bondens marknad möter fransk matsal i Goohs nya flaggskeppsbutik

Pressmeddelanden, 2012

Måndag 19 mars slogs dörrarna upp för Goohs nya måltidsbutik på Centralstationen i Stockholm. Den nya butiken ska fungera som flaggskeppsbutik för varumärket och innebär ett rejält ansiktslyft för matföretaget.

I veckan slogs dörrarna upp för Goohs senaste satsning. En uppdaterad flaggskeppsbutik på Centralstationen i Stockholm. Butiken ligger vid entréplan, mot Arlanda Express perrong.

– I måltidsbutiken får vi möjlighet att visa upp hela vårt koncept i sin helhet och förmedla den matglädje och kvalitet som vi står för. I butiken har vi direktkontakt med våra gäster – vilket ger oss unik möjlighet att prova nyheter samt hålla oss ständigt au jour med trender, önskemål och synpunkter, berättar Jonas Regnér, vd på Gooh.

Gooh har funnits med egna butiker i Stockholmsområdet sedan hösten 2005. Dessa har varit en del i företagets marknadsföringsstrategi. Måltidsbutiken används bland annat som en direkt konsumentkanal för att testa nya rätter och koncept innan bredare lanseringar. Butiken ska också förmedla mer om bakgrunden till Gooh, som uppkom som ett samarbete mellan Lantmännen och Operakällaren.

För att fånga och förmedla upplevelsen av varumärket i butiken har arkitektbyrån The Common Office arbetat med utformningen.

– Gooh står för tradition och kvalitet, kombinerat med modern teknik och nytänkande. Vi ville förmedla dessa båda världar i den nya butiken och skapa en miljö som både känns varm och välkomnande, samtidigt som den designmässigt ligger i framkant. Inspirationen är hämtad från en traditionell fransk matsal och från grönsakshandlaren på torget, förklarar arkitekt Joachim Bengtsson, the Common Office.

Måndagen 19 mars hölls den officiella invigningsceremonin och Stefano Catenacci, kökschef på Operakällaren och ansvarig för alla Goohs recept, klippte det röda bandet.

Ladda ned filer här