Lantmännen söker nyexade studenter till vässat traineeprogram

2021, Nyheter

Nyligen avslutades Lantmännens Graduate Trainee Program 2020-2021. Många erfarenheter rikare tar sig nu traineerna an nya roller inom koncernens divisioner och affärsområden. Samtidigt öppnar ansökan till det utvecklade programmet där nya traineer ges en unik möjlighet att bidra i Lantmännens fortsatta tillväxt, från jord till bord.

Trots ett mycket osäkert läge globalt med en pandemi som lamslog samhällen världen över, prioriterade Lantmännen att genomföra traineeprogrammet 2020-2021. Redan från start präglades programmet av det rådande läget i samhället och på grund av restriktionerna fick traineerna genomföra stor del av arbetet från hemmakontoret och via Teams. Trots annorlunda, och ibland högst utmanande förutsättningar levererade traineerna på ett excellent sätt och med en imponerande flexibilitet i sina projekt inom Lantmännens divisioner och affärsområden. Nu väntar nya utmaningar för Sofia, Emil, Veronica, David, Henrik och Pontus som i dagarna klivit in i sina nya roller på Cerealia, Swecon, Lantmännen Fastigheter och de koncerngemensamma funktionerna Forskning, Utveckling och Innovation samt Ekonomi och Finans.

När vi nu vässat programmet ytterligare hoppas vi kunna locka ännu fler kandidater.

- Det är alltid väldigt givande att arbeta med traineeprogrammet. Det är ett stort engagemang internt för att skapa ett attraktivt program, utveckla talanger och hitta intressanta projekt där både traineerna och vi som koncern ser utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar. Genom åren har vi sett ett ökande intresse för vårt traineeprogram och nyligen öppnade vi ansökan för nästa program. När vi nu vässat programmet ytterligare hoppas vi kunna locka ännu fler kandidater, säger Linda Siljemark, Employer Branding Manager på Lantmännen och ansvarig för traineeprogrammet.

Inför uppstarten av Graduate Trainee Program 2022-2023 presenteras flera nyheter. Bland annat har programmet  utvecklats genom olika spår som kandidaterna söker till i Sverige och andra länder.

Frida Tydén, Director Group Communication & People Growth

- Traineeprogrammet är en strategisk investering för att rekrytera och utveckla nyckelkompetens för Lantmännen. Förändringarna i nästa program är ett resultat av ett stort internt engagemang och behov inom alla våra divisioner och affärsområden. Utöver att rekrytera talanger som ska delaktiga i vår spännande och ambitiösa resa framåt som koncern är vårt mål också att skapa ett konkurrenskraftigt och intressant program, säger Frida Tydén, Director Group Communication & People Growth på Lantmännen.

Ansökan till Lantmännens Graduate Trainee Program är öppen fram till den 16 januari. Läs mer via länkarna nedan.