Lantmännen Maskin ger kunderna ökad trygghet

Pressmeddelanden, 2014

Lantmännen Maskin lanserar ett helt nytt kunderbjudande ”Lantmännen Maskin Classic” som riktar sig till traktorägare med traktorer fem år och äldre. Konceptet består av Reservdelar 5+ samt Service 5+ och ger kunderna förmånliga priser både på reservdelar och service. Med Lantmännen Maskin Classic kompletteras fabriksgaranti och maskinskadeförsäkring för kundens trygghet och optimerar driftsekonomin för traktorns hela livslängd.

Lantmännen Maskin fokuserar på att ge sina kunder en total trygghet och god driftsekonomi med deras ägande av maskiner från Lantmännen. Genom ett nära samarbete med huvudleverantörerna utvecklas nya koncept och erbjudanden som ska gynna kundens ägande genom hela maskinens livslängd. Vid årsskiftet infördes 2-års fabriksgaranti från Valtra, en dubblering mot tidigare.

– Det är ett bevis för att Valtra känner stark tilltro till sin kvalitetsnivå och vill visa kunderna att man vidtagit krafttag för att leverera högkvalitativa produkter från den finska traktorfabriken. Förutom fabriksgarantin förstärker vi vår trygghet från och med 2014 med en 5-årig maskinskadeförsäkring som alltid ingår i köpet av en fabriksny traktor från oss. Vi har lyssnat på våra kunder. I sitt maskinägande prioriterar de trygghet och driftsekonomi under hela maskinens livslängd. Med fabriksgaranti och maskinskadeförsäkring garanteras tryggheten traktorns fem första år. Med Lantmännen Maskin Classic får kunden en god driftsekonomi med konkurrenskraftiga priser på både reservdelar och fullservice efter de första fem åren, säger Jonas Arvidsson, vd Lantmännen Maskin.

För att förlänga tryggheten och optimera driftsekonomin för traktorer efter de första fem åren startades ett samarbetsprojekt med AGCO som efter gynnsamma ansträngningar resulterat i att första steget i Lantmännen Maskin Classic-konceptet nu kan lanseras.

– Vi är mycket nöjda med utvecklingen och bemötandet hos AGCO, som stöttar oss i Lantmännen Maskin Classic. Därför är vi mycket glada att från 1 mars kunna erbjuda våra Valtra-kunder i Sverige med en traktor fem år och äldre ett sortiment av kvalitetssäkrade Reservdelar 5+ till bra pris och med ett års garanti från Lantmännen Maskin, säger Jonas Arvidsson.

Med Service 5+ öppnar Lantmännen Maskin sina verkstäder för en fullservice till traktorer fem år och äldre till en mycket konkurrenskraftig timkostnad. Fullservice innebär att ingen servicepunkt är borttagen utan Service 5+ är en komplett genomgång av traktorn men till lägre kostnad.

Tid och pengar är värdefulla ingredienser i våra kunders vardag. Med Service 5+ erbjuder vi en planerad fullservice på kundens äldre traktor utförd av utbildade mekaniker och med rätt erfarenhet och verktyg. Något som spar både kundens tid och pengar samt höjer andrahandsvärdet på traktorn eftersom servicen utförs på en auktoriserad verkstad, säger Gustaf Karlsson, segmentschef reservdelar & service och projektledare för Lantmännen Maskin Classic.