Lantmännens nya PR-samarbetspartner är Springtime

Pressmeddelanden, 2012

Lantmännen har valt att börja samarbeta med Springtime. Springtimes uppdrag blir att arbeta med PR för att stärka Lantmännens varumärke och företagets ansvar från jord till bord – där ansvarsfullt producerad mat, innovation, långsiktighet och hållbarhet står i centrum.

– Det är viktigt att vår nya huvudpartner på PR har en gedigen och bred kunskap, och passar Lantmännen som har verksamhet inom både lantbruk, grön energi och hållbar livsmedelsproduktion. Springtimes arbetsgrupp känns helt rätt för uppdraget, säger Jenny Svederman, presschef på Lantmännen.

– Lantmännen är något av en drömkund eftersom vår mat, och hur den produceras, är något som berör oss alla, säger Magnus Frisk.

Nyligen hamnade Lantmännen på första plats som Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin Dagligvaror i IDG:s undersökning Sustainable Brands.

– Vårt huvudbudskap är att Lantmännen tar ansvar från jord till bord och eftersom vi har verksamhet i hela kedjan, ägs av svenska lantbrukare och ständigt arbetar med hållbar utveckling, kan vi ta ansvar för produktens ursprung och kvalitet. Vårt arbete med Bra mat från Lantmännen och våra produktvarumärken som Axa, Kungsörnen, Kronfågel, Gooh, Korvbrödsbagarn, GoGreen med flera fortsätter, säger Jenny.

Lantmännen ägs av Sveriges lantbrukare

Lantmännen är en kooperation och ägarna är Sveriges bönder. Vinsten går tillbaka till ägarna och sedan 2001 har omkring tre miljarder kronor delats ut till Lantmännens medlemmar.

– Kommunikationen med våra ägare och Sveriges lantbrukare är viktig för oss och i PR-uppdraget ingår även att kommunicera Lantmännen Lantbruks viktiga bondenära frågor och nyheter, fortsätter Jenny Svederman.

För mer information kontakta gärna:

Jenny Svederman, presschef 08-657 43 00 jenny.svederman@lantmannen.com

Magnus Frisk, Springtime 070-370 40 42, magnus.frisk@springtime.nu

Pressmaterial och bilder:

www.lantmannen.com Press och media