Lantmännen lanserar nya Agrolkortet MasterCard

Pressmeddelanden, 2009

PRESSMEDDELANDE 2009-11-19

Lantmännen lanserar nya Agrolkortet MasterCard

Nu lanserar Lantmännen ett nytt kredit- och drivmedelskort, Agrolkortet MasterCard. Kortet ersätter både det tidigare Agrolkortet och Lantmännen MasterCard.

– Anledningen till att vi slår ihop våra två kortprogram är att det blir enklare och smidigare för både kunder och oss som arbetar med korten, säger Michael Grapenwall, marknadschef Lantmännens kredit- och drivmedelskort.

Det nya Agrolkortet bjuder på ett par nyheter, bland annat en femårig allriskförsäkring när man betalar med kortet. Dessutom kommer alla kunder att kunna följa sina transaktioner, se gamla fakturor och få statistik över sina drivmedelsinköp via tjänsten Agrolkortet Online på www.agrolkortet.se.
– Just statistiken är en stor fördel för lantbrukare och skogsbrukare som vill ansöka om återbetalning av koldioxidskatten hos Skatteverket, säger Michael Grapenwall.

Liksom tidigare ger kortet drivmedelsrabatter hos Statoil, Preem och OK/Q8. Kortet fungerar även som bonus- och klubbkort hos Granngården och ger rabatt hos Mekonomen.

Agrolkortet vänder sig främst till medlemmar och anställda i Sveriges lantbruks- och skogsbrukskooperationer. I dag har Agrolkortet cirka 40 000 kunder och Lantmännenkortet 20 000 kunder. Samtliga dessa kunder kommer att behöva byta sitt kort.
– Vi hoppas så klart att dagens kunder går över till nya Agrolkortet och utnyttjar de utökade förmånerna, säger Michael Grapenwall.

Ny samarbetspartner för Agrolkortet är Nordea Finans.
– Tillsammans ska vi nu utveckla Agrolkortet för att även i framtiden hålla hög kvalitet och ge stor kundnytta, säger Michael Grapenwall.

För ytterligare information kontakta gärna: ? Michael Grapenwall, marknadschef kredit- och drivmedelskort Lantmännen Energi, tel. 08-657 44 40 ? Birgitta von Friesendorff, informationschef Lantmännen Energi, tel. 0706-38 91 96 Fakta/Lantmännen Energi Lantmännen Energi är ett av Sveriges ledande energibolag med inriktning på förnybar energi och grön kemi. Våra produkter och tjänster utvecklas med omsorg om människa, miljö och maskin. Exempel är drivmedelsetanol, dryckesetanol, biodiesel, stärkelse, proteinfoder, fjärrvärme, värmepellets, salix, smörjmedel, alkylatbensin samt kredit- och drivmedelskort. Varumärkena heter Aspen, Agrol och Reppe.
Lantmännen Energi ingår i Lantmännen som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Koncernen ägs av cirka 40 000 svenska lantbrukare, har drygt 12 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 42,9 miljarder kronor. Läs mer på www.lantmannen.com