Lantmännen håller föreningsstämma 28 april

Pressmeddelanden, 2009

PRESSINBJUDAN 2009-04-21 Lantmännen håller föreningsstämma 28 april

Föreningsstämman är Lantmännens högsta beslutande organ. Stämman redogör för det föregående årets verksamhet och resultat, behandlar inkomna motioner, väljer styrelse och beslutar om ansvarsfrihet för styrelse och vd. Representanter från media är välkomna att delta vid stämman.
TID: tisdagen den 28 april kl 10.00. PLATS: Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98, Stockholm

Program: 10.00 Hälsningsanförande av styrelsens ordförande Thomas Bodén.
10.45 Finanskris – lösningar, kostnader och återverkningar.
Anförande av Bengt Dennis.
11.45 Vd Per Strömbergs stämmotal, behandling av föreningens och koncernens årsredovisning samt övriga stämmoärenden.
12.30 Lunch 13.30 Stämman återupptas.

OSA senast 27 april till: Malin Westling, sft presschef, tel: 076-76 87 017 E-post: malin.westling@lantmannen.com

Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Lantmännen ägs av cirka 40 000 svenska lantbrukare, har mer än 12 000 anställda, är verksamt i 19 länder och omsätter 42,9 miljarder kronor. Lantmännen har verksamhet i hela förädlingskedjan - från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.com och www.lantmannen.se