Dubbel drivmedelsrabatt till innehavare av Agrolkortet inom de gröna näringarna

Pressmeddelanden, 2018

Lantmännens samarbetspartner OKQ8 dubblar sin rabatt på drivmedel till Agrolkortinnehavarna, för att visa sitt stöd till företag som drabbats hårt av årets torka.

För att stötta företagare inom de gröna näringarna erbjuder Lantmännens samarbetspartner OKQ8 nu en ökad rabatt på drivmedel. Under september månad dubblar OKQ8 företagsrabatten på diesel och HVO till Agrolkortets innehavare.

− Vi vill underlätta i en tuff situation och ge jord- och skogsbrukare kraft inför hösten. OKQ8 dubblar därför drivmedelsrabatten under en månads tid för alla näringsidkare inom de gröna näringarna som tankar med Agrolkortet, säger Erik Wretholm, Sales Manager Fleetcard, OKQ8.

OKQ8 har sedan flera år tillbaka ett nära och bra samarbete med Lantmännen Finans och Agrolkortet.

− Våren och sommarens höga temperaturer och svåra torka har inneburit stora prövningar för Lantmännens ägare - svenska lantbrukare - och för skogsägarna. Vi är mycket glada över att OKQ8 går in och stöttar företagen inom de gröna näringarna ekonomiskt genom en extra rabatt på drivmedel, säger Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans.

Rabatten ges på pumppriset inklusive moms för diesel och HVO 100 och innebär att Agrolkortinnehavarna får en rabatt på 1 krona/liter på bemannande stationer och 82 öre/liter på obemannade stationer, jämfört med tidigare 50 öre/liter respektive 41 öre/liter.

Läs mer om Agrolkortet på https://agrolkortet.se/.

För mer information, kontakta gärna:

Lantmännens pressjour
Tel: 010 556 88 00