Kanelbullens Dag - en rosa godsak för en god sak

Nyheter, 2017

Kanelbullens dag är äntligen här. Det innebär att svenskarna kommer att äta kanelbullar som aldrig förr. Och i vanlig ordning stödjer Bonjour Bröstcancerfonden med sin rosa bullar-kampanj under hela oktober. I sex år har Bonjour på olika sätt uppmärksammat bröstcancer. Det har hittills gett över 1 350 000 kronor till forskning. I oktober väntas ytterligare 250 000 kronor kunna skänkas tack vare rosa bullar.

Under hela oktober, i anslutning till Kanelbullens dag den 4 oktober, sprider Bonjour det rosa budskapet där alla kan vara med och bidra. – En god handling har aldrig smakat bättre. Vi vet vilket oerhört viktigt arbete Bröstcancerfonden utför. Därför är vi väldigt glada för att vi får vara med och bidra tillsammans med alla dem som köper våra rosa kanelbullar, säger Eva Strömbom, marknadsdirektör på Lantmännen Unibake.

Den 1 oktober kan du via Bonjours bullogram.nu skicka en kanelbulle till någon du tycker om. Bullogrammet med en nybakad rosa bulle kan sedan mottagaren hämta ut hos valfri Pressbyrån runt om i hela Sverige. Ett Bullogram med en bulle kostar 25 kronor. 10 kronor per Bullogram går direkt till Bröstcancerfondens viktiga arbete.

En god nyhet för i år är den rosa Bullbilen. Med start på Kanelbullens dag den 4 oktober kommer Bonjours Bullbil att låta stockholmarna få njuta av nybakade rosa bullar på stadens gator och torg. Bullarna säljs för 10 kronor styck och hela summan går oavkortat till Bröstcancerfondens arbete.

I sex år har Bonjour på olika sätt uppmärksammat svenska konsumenter på en av vår tids största folksjukdomar – bröstcancer.

– De framsteg som hela tiden görs inom bröstcancerforskningen är till stor del ett resultat av de bidrag som olika företag och privatpersoner hjälper till att samla in varje år, säger Marit Jenset, Generalsekreterare på Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO. Vi är naturligtvis väldigt tacksamma för det bidrag vi fått genom Bonjour över åren, och som kommit den patientnära bröstcancerforskningen tillgodo.

För mer information och intervju var vänlig kontakta:

Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake | +46 (0)73-082 97 91 eva.strombom@lantmannen.com | Pressbilder finns att hämta här

Ladda ned filer här