Lantmännen lyfter sitt ansvar i tre nya reklamfilmer

Pressmeddelanden, 2013

I de nya reklamfilmerna lyfter Lantmännen att de ägs av svenska bönder och stärker kopplingen till produktvarumärkena. Reklamfilmerna har budskapet ”Tillsammans tar vi ansvar från jord till bord”.

– Med ”tillsammans” menar vi Lantmännen, våra produktvarumärken och konsumenten som gör sitt val i butikshyllan, säger Anneli Hansson, tf. marketing & brand manager Lantmännen.  Vi vet att det blir allt viktigare för konsumenter vilket företag som står bakom livsmedelsprodukter idag och filmen är ett sätt att synliggöra vad Lantmännen som företag står för och vilka produktvarumärken vi står bakom, fortsätter Anneli.

En av reklamfilmerna på 20 sekunder har fokus på vårt ansvar och att Lantmännen ägs av över 30 000 svenska bönder. Den andra filmen har mer fokus på mat och lyfter fram våra produktvarumärken Axa, GoGreen, Kungsörnen och Korvbrödsbagarn.

– Reklamfilmerna har tagits fram i nära samarbete med McCann och Acne production och går upp på tv och bio från och med vecka 22, säger John Wernvik, digital brand manager Lantmännen.

Arbetsgrupp: Anneli Hansson, John Wernvik och Charlotte Nordling från Lantmännen.
Reklambyrå: McCann.
Produktionsbolag: Acne production.