Per Olof Nyman ny vd och koncernchef för Lantmännen

Pressmeddelanden, 2012

Den 21 mars tillträdde Per Olof Nyman som vd och koncernchef för Lantmännen. Per Olof har sedan oktober varit tillförordnad vd för företaget. Dessförinnan var han vice vd samt ekonomi- och finansdirektör för Lantmännen.

– Jag är mycket glad att Per Olof tar sig an rollen som ordinarie vd och koncernchef för Lantmännen. Han har ett stort förtroende både bland ägare och medarbetare. Han är en klok och stabil person som varit med på resan att ta fram våra strategier som ligger till grund för hela vår affär. Det känns tryggt att Per Olof nu tar över rodret och driver företaget framåt, säger Thomas Bodén, ordförande i Lantmännen.

Per Olof Nyman är 56 år och har varit ekonomi- och finansdirektör för Lantmännen sedan 2008 och sedan januari 2011 vice vd.

– Lantmännen är ett väldigt roligt företag att jobba i och jag är stolt och glad över att få styrelsens förtroende att vidareutveckla detta fina företag tillsammans med alla våra duktiga medarbetare och engagerade ägare, säger Per Olof Nyman, vd och koncernchef för Lantmännen.

Innan Per Olof kom till Lantmännen var han vice vd och ekonomi- och finansdirektör för Whirlpool Europa, med huvudkontor i Comerio i Italien, där han började 2004. Dessförinnan har han en lång erfarenhet av ett flertal andra chefsbefattningar inom ekonomi och finans, kundservice och strategisk planering för Whirlpoolkoncernen inom Europa.

Vid frågor, kontakta gärna:
Thomas Bodén, ordförande i Lantmännen, tel: 0705-44 66 09
Per Olof Nyman, vd och koncernchef för Lantmännen, tel: 0706-57 42 47