Lantmännen Maskin utökar sitt elstängselprogram

Pressmeddelanden, 2012

Med franska leverantören Lacmé presenterar Lantmännen Maskin ett nytt elstängselsortiment för hela den skandinaviska marknaden.

Lacmés sortiment är heltäckande med elstängselaggregat, band/tråd och ett komplett tillbehörssortiment. Lacmé, som startade sin tillverkning 1956, har under de senaste 20 åren sålt sina produkter globalt. Man omsätter 32 miljoner euro och har 300 anställda. Den noggrant kvalitetskontrollerade tillverkningen sker i företagets fabrik i La Flèche, i hjärtat av den franska jordbruksbygden. Unikt är att företaget styr hela produktionskedjan för såväl aggregat som band/tråd och tillbehör.

Lacmé satsar mycket på produktutveckling och har bland annat smarta lösningar för elstängselaggregat drivna av sol- och vindenergi. Systemet Bipulstronic använder dubbel strömpuls vilket ökar strömchocken utan att skada människor eller djur. Andra finesser är test- och övervakningsfunktion av inhägnaden med hjälp av akustisk signal, lysdioder eller digitalpanel. Lacmés produkter finns i Lantmännen Maskins butiker från och med våren 2012.

Ladda ned filer här