- Konsumenter får allt mindre tid till att laga mat, planeringshorisonten minskar och inspirationen tryter. Samtidigt önskar allt fler att man lagade mer hemlagat och ”äkta”. Det är en kombination som inte alltid är så lätt att få att gå ihop. Goohs mat tillagas av kockar, där Operakällarens kökschef Stefano Catenacci, tar fram recept och står som garant för kvalitet och smak. Med vår nya design vill vi visa att vår mat är lagad från grunden och att stjärnkocken Stefano Catenacci är människan som står bakom våra recept, säger Jonas Regnér, vd på Gooh.
Den nya sleeven innefattar en bild på Stefano, hans signatur och en personlig berättelse om varje rätt. På insidan finns också en kort beskrivning av historien om uppkomsten av Gooh. På den nya designen märks också Lantmännen-grodden, en symbol som garanterar att råvarorna är ansvarsfullt utvalda och att Gooh enbart använder svenskt kött och kyckling.
Den nya designen kommer lagom till Stefanos utmärkelse som Kunglig Hovtraktör. Det innebär att han får ansvara för maten till representationsmiddagar, galabanketter och andra större middagar där Kungen står värd, något Gooh givetvis är väldigt stolta över.
Konsumenten efterfrågar också variation i allt högre grad
Under ett år varieras Goohs meny ständigt, med minst ett tiotal skiften av rätter. Nyligen lanserade Gooh ytterligare en husmansklassiker: Säsongens pannbiff i lök- och grönpepparsås med persilja & potatis. Den finns i butik sedan vecka 21 med ett rekommenderat försäljningspris på 59:90 kr. Så här berättar kökschef Stefano Catenacci om rätten:
- ”Grönpepparsåsen är en klassiker från Operakällarens bakficka. Pannbiffen, gjord på svenskt kött, blir extra saftig i den krämiga såsen. Det här är en rätt som man äter sig ordentligt mätt på, till lunch eller middag. Njut den med en kall öl, ett glas mjölk eller morotsjuice! ”