Anette Rosengren vd för Lantmännen Doggy

Pressmeddelanden, 2012

Från och med den 22 augusti får Lantmännen Doggy en ny vd. Anette Rosengren, som i dag är kommunikationsdirektör för Lantmännen, tar över ansvaret för Doggy efter Hans Nilsson.

Lantmännen Doggy har en tid brottats med ett nedåtgående resultat och står inför en tuff situation.

Anette har lång erfarenhet från ledande befattningar inom snabbrörliga konsumentvaror, så det passar bra in i den vd-profil jag sökt för förändringsarbetet som vi står inför, säger Johan Karlström, divisionschef för Livsmedel.

Anette kom till Lantmännen 2008. Innan dess har hon 20 års erfarenhet av ledande befattningar inom försäljning, marknad, kategori- och strategiutveckling både i Norden och internationellt, framför allt inom Kraft Foods. Anette har bland annat varit ansvarig för Milka-choklad, Gevalia-kaffe och Estrella-snacks.

Det ska bli kul att arbeta direkt med produkter igen. Produkterna är slutklämmen på vår värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord. Att dessutom jobba med produkter vars kunder är sexbenta, ställer extra stora krav. Det vi erbjuder ska ju kännas bra både för hunden eller katten och husse eller matte, säger Anette Rosengren.

Jag passar på att tacka Hans Nilsson för hans gedigna arbetsinsats för Doggy under många år, säger Johan Karlström.

Anette tillträder sin nya roll som vd den 22 augusti.

För mer information kontakta:

Johan Karlström, chef division Livsmedel, tel: 0705-40 84 35
Anette Rosengren, tillträdande vd Lantmännen Doggy, tel: 0702