Lantmännen delar ut fler matlådor i kampen mot matsvinnet

Pressmeddelanden, 2011

Lantmännens fortsätter sin kampanj ”Var rädd om maten” med fokus på att få svenskar att slänga mindre mat. Lantmännen uppmuntrar det svenska folket att inte slänga någon mat där ett förslag är att spara maten i en matlåda till morgondagens lunch. Problemen kring det stora matsvinnet är ständigt i fokus och som en del av Lantmännens matsvinnskampanj delas nu den populära matlådan ut på ett antal platser i Sverige.

Under veckan kommer matlådan delas ut på följande platser runt om i landet:

  • Uppsala (22 mars)
    - Centralstationen

  • Gävle (23 mars)
    - Centralstationen

  • Linköping (24 mars)
    - Centralstationen

  • Jönköping (25 mars)
    - Centralstationen

Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi, maskin och lantbruk. Exempel på Lantmännens varumärken är Axa, GoGreen, Gooh, Hatting, Kronfågel och Kungsörnen. Lantmännen ägs av drygt 37 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 500 anställda, är verksamt i 18 länder och omsätter 35 miljarder kronor. Lantmännen har verksamhet i hela förädlingskedjan – från jord till bord.

Läs gärna mer om bra mat från Lantmännen på  www.lantmannen.se