Plantagen aloittaa vihreän Aspen-alkylaattibensiinin myynnin

Pressmeddelanden, 2009

LEHDISTÖTIEDOTE 4.2.2009

Plantagen aloittaa vihreän Aspen-alkylaattibensiinin myynnin

Lantmännen Aspen ja Plantagen ovat tehneet sopimuksen Aspen-alkylaattibensiinin myynnistä Plantagenin kaikissa myymälöissä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Aspen- alkylaattibensiiniä on siten entistä helpommin saatavana kuluttajille, jotka haluavat ottaa ympäristön huomioon puutarhanhoidossaan.

Lantmännen Aspen-alkylaattibensiini on ollut markkinoilla jo 20 vuotta. Asiakkaina ovat olleet lähinnä ammattikäyttäjät, kuten metsurit ja puistotyöntekijät, jotka ovat käyttäneet moottorisahoissa, raivaussahoissa ja ruohonleikkureissa vihreää alkylaattibensiiniä. Nyt yritys pyrkii tavoittamaan myös yksityisasiakkaat, joilla on puutarha. Esimerkiksi Ruotsissa ruohonleikkureihin tankataan vuosittain lähes 20 miljoonaa litraa tavallista bensiiniä.

- Jokainen korvaava alkylaattibensiinilitra tuottaa suuria ympäristöhyötyjä. Käyttäjäkin voi paremmin, koska vihreän polttoaineen höyryt ja pakokaasut ovat huomattavasti vähemmän haitallisia. Alkylaattibensiini sisältää 99 prosenttia vähemmän myrkyllisiä aineosia kuin tavallinen bensiini, sanoo Lantmännen Aspenin Pohjoismaiden markkinointivastaava Mats Uhrlander.

Plantagen on Pohjoismaiden suurin puutarhakauppaketju, jolla on 33 myymälää Ruotsissa, 52 Norjassa ja 8 Suomessa. Vuonna 2009 Pohjoismaissa avataan viisi uutta myymälää. Aspen- alkylaattibensiini tulee myyntiin kevään aikana.

- Ympäristölle suotuisampien vaihtoehtojen tarjoaminen asiakkaille laadusta tinkimättä kuuluu Plantagenin periaatteisiin. Aspen-alkylaattibensiini tuo valikoimaamme varteenotettavan polttoainevaihtoehdon puutarhakoneisiin, sanoo Plantagenin Category Manager David Rosberg.

- Meille Lantmännen Aspenilla on ilo päästä ensimmäistä kertaa kunnolla yhteistyöhön suuren liikeketjun kanssa puutarhapuolen yksityisasiakkaiden palvelemiseksi. Se on yksi osa-alue, jossa haluamme laajentaa markkinoitamme ja vahvistaa tuotemerkkiämme. Sekä meillä että Plantagenilla panostetaan pysyvään yhteistyöhön, josta toivon mukaan koituu paljon hyötyä sekä asiakkaille että ympäristölle, Mats Uhrlander sanoo.

Lisätietoja antavat: Mats Uhrlander, Pohjoismaiden markkinointivastaava, Lantmännen Aspen, puh. +46 708 23 50 09 Claes Alin, toimitusjohtaja, Lantmännen Aspen, puh. +46 708 23 50 22 David Rosberg, Category Manager, Plantagen, puh. +46 702 16 88 20 Evelina Sjögren, markkinointipäällikkö, Plantagen Sverige, puh. +46 704 17 59 22 Tietoja/Lantmännen Energi Lantmännen Energi on Ruotsin johtavia energiayhtiöitä, ja se on avainasemassa uusiutuvien energianlähteiden käyttöönotossa. Tuotteitamme ja palveluitamme kehitetään ihmisistä, ympäristöstä ja koneista huolta pitäen. Liiketoimintamme ydin ovat etanoli, biodiesel, kaukolämpö, lämmityspelletit, pajupolttoaine, voiteluaineet, alkylaattibensiini sekä polttoaine- ja luottokortit. Tuotemerkkimme ovat Aspen ja Agrol.
Lantmännen Energi on osa Lantmänneniä, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista elintarvike-, energia- ja maatalouskonserneista. Konsernin omistaa 42 000 maanviljelijää. Sillä on 13 000 työntekijää, se toimii parissakymmenessä maassa ja sen liikevaihto on 36 miljardia Ruotsin kruunua (n. 3,5 mrd euroa). Lue lisää osoitteesta www.lantmannen.com