Nu startar tävlingen Årets familjehund 2009

Pressmeddelanden, 2009

PRESSMEDDELANDE 2009-01-16

Nu startar tävlingen Årets familjehund 2009

Årets familjehund 2009 är den nya stora nättävlingen för Sveriges hundvänner. Genom att aktivt presentera sin hund på www.familjehund.se samlar deltagarna röster. Vinnaren får allt en hund behöver under sitt hundliv. Årets familjehund 2009 är en tävling arrangerad av Lantmännen Doggy AB i samarbete med Folksam och Härliga Hund. Tävlingen pågår till och med 30 september 2009.

För att delta i Årets Familjehund 2009 registrerar man sig kostnadsfritt på www.familjehund.se.
Sedan gäller det att vara aktiv genom att skriva om sin familjehund i microbloggen, ladda upp bilder på hunden eller länka in egna och andras hundfilmer från YouTube. Man kan också kontakta andra familjehundägare och fråga, tipsa, svara och hjälpa varandra. Alla medlemmar som tävlar kan rösta på andras familjehundar, men inte rösta på sin egen hund. Ju mer aktiv man är desto större är chansen att vinna. I tävlingens slutfas bedömer en jury deltagarnas insatser och väljer en vinnaren av tävlingen.

Årets familjehund 2009 vinner bland annat presentkort på Doggy hundmat, försäkring för hund i Folksam och prenumeration på Härliga Hund för hela hundlivet. Mer information och grundregler finns på www.familjehund.se

För mer information kontakta gärna: Jan-Olof Byström, brand & marketing manager Lantmännen Doggy AB jan-olof.bystrom@lantmannen.com Mobil 0709 34 75 15