Lantmännen Aspen erbjuder Aspen alkylatbensin i mobil tankstation

Nyheter, 2008

PRESSMEDDELANDE 2008-06-10

Lantmännen Aspen erbjuder Aspen alkylatbensin i mobil tankstation

Tisdagen den 10 juni invigde Lantmännen Aspen och Romelanda Motorsågsservice den första mobila tankstationen för Aspen alkylatbensin. Platsen var Kungälv som - likt många andra mindre orter - nu får bättre tillgång till alkylatbensin.

Den mobila tankstationen i Kungälv är först ut i Lantmännen Aspens nya satsning och kommer att fungera som en referensanläggning. Målet med satsningen är att kunderna ska kunna tanka den miljöanpassade petroleumprodukten alkylatbensin från pump, vilket är såväl billigare som mer flexibelt och rationellt för dem.

- Nu blir det lättare för alla typer av kunder att komma åt vår alkylatbensin. På en mobil tankstation kan både mindre och större kunder tanka i egna medhavda dunkar och på det viset få ner kostnaden, säger Claes Alin, vd Lantmännen Aspen.

Hittills har Aspen-återförsäljare på ett 60-tal orter i Sverige visat intresse för en egen mobil tankstation.
- Självklart hoppas vi att många återförsäljare ska nappa. Inte minst miljön skulle tjäna på att fler kunder gick över till vårt miljöanpassade alternativ, säger Claes Alin.

För mer information, kontakta: Claes Alin, vd Lantmännen Aspen, tel. 0708-23 50 22

Lantmännen Aspen är marknadsledande på alkylatbensin i Sverige och resten av Europa. Bolaget tillverkar och marknadsför alkylatbensin, som är en miljöanpassad petroleumprodukt för främst småmotorer såsom gräsklippare, motorsågar, skotrar, båtmotorer och mopeder. Alkylatbensin är inte bara skonsam för miljön utan också bevisat bättre för användaren och motorn. Lantmännen Aspen ingår i Lantmännenkoncernens affärsområde Energi.

Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 42 000 svenska lantbrukare, har 13 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 36 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com.