Innovativa måltider från Gooh på Nordiska Ministerrådsmötet

Nyheter, 2007

Färdigmatskonceptet Gooh presenterades på Nordiska Ministerrådets möte idag i Björneborg, som ett exempel på en innovation inom måltidsindustrin. Idén bygger på att möta moderna konsumenters krav på snabb och nyttig färdigmat.

Gooh är ett färdigmatskoncept som tack vare en ny tillverkningsmetod kan producera kylda färdigrätter av hög kvalitet, med färska råvaror och en säsongsanpassad meny.
- Gooh är en kombination av det bästa från flera världar som innebär snabb och enkel tillagning för konsumenten och resultatet är en god och hälsosam måltid, säger Jonas Regnér marknads- och försäljningschef på Gooh. Majoriteten av rätterna är dessutom nyckelhålsmärkta eller har lågt GI.

Gooh ägs gemensamt av Operakällaren och Lantmännen Axa och innebär att Operakällarens gedigna matlagningskunnande tillsammans med Lantmännens tradition med högkvalitativa råvaror kombineras. Gooh har uppmärksammats genom att få Stora Dagligvarupriset 2006 och utnämnas till Årets Detaljhandelskedja 2007.

För ytterligare information kontakta: Gooh Marknadschef Jonas Regnér mobil är 0709 -27 80 01 Lantmännen Axa Informationschef Eva Lagerstam 0709- 27 80 98

Bildtext: Jordbruksminister Eskil Erlandsson tillsammans med Jonas Regnér från Gooh på dagens ministerrådsmöte i Björneborg. Foto:Gooh Bild finns på www. lantmannnen.com/mediacenter/bildbank/övriga pressbilder.

Fakta om Gooh-rätterna Gooh säljer frukost, lunch och middag i sina måltidsbutiker med bas i Stockholm. Huvuddelen av försäljningen är kylda färdigrätter komponerade av Operakällarens kökschef Stefano Catenacci. Det finns ett 20-tal olika rätter varav många är nyckelhålsmärkta och har lågt GI-värde. Se även www.gooh.se