Nyheter, 2023

Chefsjurist Tove Cederborg lämnar Lantmännen

Tove Cederborg, som har varit chefsjurist på Lantmännen de senaste tolv åren, har beslutat sig för att lämna koncernen.

Tove Cederborg började på Lantmännen 2011, och har under de senaste tolv åren byggt upp, utvecklat och lett koncernens gemensamma funktion för juridik och compliance.

– Jag har haft en mycket givande och bra tid på Lantmännen, inte minst tack vare alla fantastiska kollegor och medarbetare. Tillsammans har vi tagit stora steg för att utveckla organisationen och våra processer, och vi har idag en ytterst god juridisk kompetens som täcker alla våra bolag. Vi har även byggt upp en helt ny funktion kring compliance, för att säkerställa att vi efterlever alla lagar och regler på ett bra sätt. Jag är stolt över arbetet vi gjort, men känner samtidigt att det är dags och ett bra tillfälle att ta nästa steg i arbetslivet, säger Tove Cederborg.

Tove fortsätter i sin roll som chefsjurist tills dess att hon lämnar Lantmännen under september månad. Arbetet med att rekrytera en efterträdare kommer nu att påbörjas.

– Jag vill rikta ett stort tack till Tove för det utmärkta och viktiga arbete hon har gjort för Lantmännen under alla år. Hon är en mycket uppskattad ledare och kollega, och har gjort ett gediget jobb med att stärka vår organisation och kompetens inom juridik, bolagsstyrning och compliance. Som chefsjurist har hon också en viktig roll i samspelet mellan koncernledning, koncernstyrelse och våra medlemmar, där jag även vet att hon varit mycket uppskattad. Jag önskar Tove varmt lycka till i framtiden, säger Magnus Kagevik, Lantmännens vd och koncernchef.