Minilastare från Norcar åter i Lantmännen Maskins sortiment

Nyheter, 2016

Lantmännen Maskin återupptar samarbetet med finska Norcar. En överenskommelse har träffats kring import, försäljning samt service och reservdelar. De kompakta minilastarna från Norcar säljs från alla Lantmännen Maskins anläggningar i hela landet.

Norcars minilastare är starka och effektiva i ett litet och smidigt format. Lastarna har förarplatsen placerad på bakvagnen, likt större hjullastare. Det gör att man kan ta sig fram utan problem även i mycket trånga utrymmen. Den pendlande midjestyrningen gör att lastaren står stadigt på alla hjul oberoende av terräng.

Ramkonstruktionen är robust och helsvetsad och tål tuff användning. Lastarna har helhydraulisk drivlina med konstant fyrhjulsdrift och ger bra dragkraft i alla förhållanden. Förarmiljön är ergonomiskt utformad och föraren har mycket god uppsikt över redskapet. Även servicepunkterna är lätt åtkomliga.

Det finns ett stort urval redskap till minilastarna, allt från pallgaffel och grävaggregat till gräsklippare och jordborr vilket gör minilastaren från Norcar mångsidig och flexibel.

Norcar omfattas av trygghetspaketet 2 års fabriksgaranti* och 5 års maskinskadeförsäkring. Reservdelar läggs upp på Lantmännen Maskins centrallager i Sverige och tillför ett trygghetsvärde till kunderna med snabba och säkra reservdelsleveranser.

Minilastaren finns i åtta olika modeller.

Modell a6020 a6026 a6226 a7236 a7545 a7545 4T (banddrift) 755 765
Vikt, kg 1.320 1.320 1.320 1.790 1.790 2.200 860 1.630
Höjd/bredd, m 2,13/0,99 2,13/0,99 2,13/0,99 2,28/1,05 2,28/1,05 2,38/1,49 2,09/0,93 2,23/1,15
Tipplast rak, kg 1.050 1.050 1.150 1.500 1.500 1.650 750 1.200