Sedan 2010 samarbetar Lantmännen med 4Potentials, ett av Sveriges största talangnätverk, för studenter och unga yrkesverksamma. Syftet med samarbetet är att stärka Lantmännens varumärke mot potentiella, framtida medarbetare samt bygga en starkare närvaro mot ”talanger”, såväl unga som seniora. Under de år som Lantmännen har deltagit har vi gått från 32:a plats till årets 9:e plats- en ökning med hela 23 placeringar.
Resultat Talents (4Potentials)
1 H&M
2 Google
3 Ikea
4 Arla Foods
5 Spotify
6 McKinsey& Company
7 Boston Consulting Group
8 Business Sweden
9 Lantmännen
10 Accenture
11 Ericsson
Lantmännen visar även fina resultat i Universums undersökning, "Karriärsbarometern". Bland ekonomer förflyttar vi oss 30 placeringar uppåt från plats 54 till plats 24. Bland civilingenjörer är motsvarande siffra 16 placeringar upp från 42 till 26.
- Nöjda och stolta medarbetare på Lantmännen är extremt betydelsefulla som ambassadörer för att attrahera nya talanger, säger Hampus Bagewitz, Employer Branding-specialist Lantmännen.