Kampanjen, som pågår under hela året, syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen “Pippi-kraft” – att våga vara modig, självständig, snäll och generös – precis som den älskade flickan i Astrid Lindgrens böcker.
Kungsörnen har en stark förankring i svenska hushåll och kan med sina produkter hjälpa till att sprida Pippi-yra i kök och vid matborden. Samarbetet kommer att inkludera flera olika aktiviteter och erbjudanden i butik, där Kungsörnen och dess produkter står i centrum för att inspirera till mat- och bakglädje samtidigt som man hyllar Pippis energi och livsglädje.
“Pippi Långstrump är en symbol för positivitet, mod och generositet – värderingar som vi på Kungsörnen håller mycket högt. Vi ser fram emot att sprida dessa inspirerande egenskaper och skapa glädjefyllda stunder i kök runt om i Sverige,” säger Ulrika Lapalus, varumärkesansvarig på Kungsörnen.
Jubileet ger Kungsörnen en unik chans att engagera sina kunder på ett kreativt och meningsfullt sätt. Kampanjen kommer att synas i både fysiska och digitala kanaler och lyfta fram Pippis energi och kreativitet tillsammans med Kungsörnens passion för enkel glädjeskapande matlagning, bakning och hållbarhet.
“Att ha en starkt bidragande roll i firandet av Pippis 80-årsjubileum är en möjlighet som vi är otroligt stolta över. Vi ser fram emot att i Pippis anda skapa minnesvärda och roliga upplevelser för både barn och vuxna,” säger Sara Levin, ansvarig för aktiveringen och samarbetet med Astrid Lindgren Aktiebolag.
För mer information, vänligen kontakta:
Ulrika Lapalus, Kungsörnen, gällande varumärket och Kungsörnens produkter.
E-post: ulrika.lapalus@lantmannen.com
Sara Levin, Kungsörnen, gällande aktiveringen och samarbetet med Astrid Lindgren Aktiebolag.
E-post: sara.levin@lantmannen.com