Gooh i samarbete med restaurang Agrikultur - Lanserar två nya färdigrätter av kocken Filip Fastén

Nyheter, 2018

Gooh inleder ett samarbete med den Stockholmsbaserade restaurangen Agrikultur och en av Sveriges främsta kockar, Filip Fastén. Gooh tar i ett första skede fram två nya färdigrätter tillsammans med Fastén, båda inspirerade av svenska smaktraditioner.

Filip Fastén har på olika sätt medverkat och arbetat i restaurangbranschen sedan 15 års ålder och har bland annat uppmärksammats med utmärkelserna ”Årets Kock 2014” och ”White Guide Rising Star 2016”. Idag driver han den populära restaurangen Agrikultur i Stockholm tillsammans med två kollegor, han driver också Bar Agrikultur på Södermalm i Stockholm samt Krusmyntagården under sommaren på Gotland.

Gooh lanserar i år två nya färdigrätter i samarbete med Filip: Kyckling, grönkål med jordärtkockssås och potatispuré smaksatt med citronzest samt Köttfärsbiff, vitkål med messmörssås och potatispuré med muskot.

– Min matfilosofi, som är själva hjärtat i restaurangen, bygger på min kärlek till den naturliga produkten och riktigt bra råvaror. Maträtterna som jag har tagit fram tillsammans med Gooh är resultatet av den kärleken och en nypa inspiration från min mormors mat, säger Filip Fastén, kökschef på Agrikultur.

Lanseringen av Filip Fasténs rätter är en del av Gooh:s övergripande vision, att alla ska kunna njuta av riktigt god restaurangmat.

– Vi är väldigt glada och stolta över samarbetet med restaurang Agrikultur och Filip Fastén. Rätterna som vi har tagit fram tillsammans med Filip ligger i linje med det vi vill erbjuda våra kunder; klassiska, goda rätter där råvarorna står för smaken. Efter tre minuter i mikron har du restaurangmat på din tallrik, säger Emelie Levall, Brand Manager Gooh.

Rätterna lanseras i butik under februari 2018.

För mer information, kontakta gärna:

Emelie Levall, Brand Manager Gooh
E-post: emelie.levall@lantmannen.com