Fika och tanka hos Circle K – Agrolkortrabatt till de gröna näringarna

Pressmeddelanden, 2018

Lantmännen och Circle K stärker sitt samarbete genom att ta in Lantmännens sortiment av fikabröd till alla Circle K-stationer i landet. Dessutom erbjuds alla innehavare av Agrolkortet inom de gröna näringarna en extra drivmedelsrabatt under tre månader.

− Vi är stolta över att Lantmännen blir vår leverantör av bröd och bakverk. Nu kan vi erbjuda våra kunder ett stort sortiment av färskt fikabröd och samtidigt gynna svenska lantbrukare, säger Anna Boduljak, Category Manager Food på Circle K.

Lantmännen ägs av 25 000 svenska lantbrukare, vars spannmål blir till mjöl, bröd, frukostprodukter, pasta och mycket annat i Lantmännens kvarnar, bagerier och andra industrier. En del av Lantmännens vinst går tillbaka till ägarna i form av utdelning och återinvesteras på gårdarna.

− Jag är glad över att Circle K har valt Lantmännen som leverantör av bakverk och jag tror att våra ägare – svenska lantbrukare – nu kommer att känna sig extra nöjda när de tankar hos Circle K, säger Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans.

Agrolkortinnehavare inom de gröna näringarna har ytterligare en anledning att vara nöjda – Circle K hyllar det nya samarbetet med en extra rabatt på drivmedel under tre månader.

− För att fira det stärkta samarbetet och för att stötta de gröna näringarna efter en tuff sommar, bjuder Circle K på en extra drivmedelsrabatt på 15 öre per liter till alla som tankar med sitt Agrolkort på någon av våra 770 stationer runt om i landet under november, december och januari, säger Daniel Wallström, Senior Key Account Manager på Circle K.

Rabatten gäller alla näringsidkande Agrolkortinnehavare inom de gröna näringarna under perioden 1 november 2018 till 31 januari 2019.

Läs mer om Agrolkortet på https://agrolkortet.se/.

För mer information, kontakta gärna:

Jonas Elfridsson, vd på Lantmännen Finans
E-post: