Efterfrågan är i dag stor på fler lättlagade rätter till helglunchen, middagen i farten eller som matigt mellanmål, samtidigt som många konsumenter värdesätter bra ingredienser och kvalitet. Den ekvationen är inte alltid så lätt att få ihop, och kanske är det förklaringen till den senaste Hot Melt-trenden. För att möta trenden lanserar nu Lantmännen Unibake i samarbete med hamburgerkedjan Max ett helt unikt, toastbröd under varumärket Hatting. Toastbrödet heter Frisco Hot Melt Toast och är bakat på samma recept som hamburgerbrödet Frisco, Sveriges mest sålda hamburgerbröd.
Toastbrödet Frisco finns ute i butik från 11 september. Även om den klassiska toasten serveras med skinka ser Lantmännen Unibake även möjligheten att använda Friscobrödet som bas för ett gott, vegetariskt alternativ.
– Allt fler söker vegetariska alternativ och en toast är en rätt som går alldeles utmärkt att variera precis som man vill. Ost är en kraftig smakbärare, och tillsammans med Friscobrödet med sitt saftiga, korta bett kommer det finnas enorma möjligheter att enkelt skapa riktigt bra måltider, säger Susanna Händel, kategorichef för Hatting på Lantmännen Unibake.
Hattings nya toastbröd har den unika Frisco-smaken och samma karakteristiska, gulaktiga ton som hamburgerbrödet Frisco. Konsistensen är mjuk och saftig, smaken fyllig och brödet toppas med mannagryn.
Pressbilder
Pressbilder fria för användning finns här
För mer information och intervju var vänlig kontakta:
Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake
Tel: 010 556 12 35, 0730 82 97 91
E-post: eva.strombom@lantmannen.com
Lantmännens Pressjour
Tel: 0730 46 58 00
E-post: press@lantmannen.com