Bonjours Lussestjärnor stöttar Min Stora Dag

2017, Pressmeddelanden

Det säljs miljontals lussebullar inför jul varje år. Eftersom julen handlar om omtanke vill Bonjour även i år skänka lussebullarna en extra mening och göra dem till Lussestjärnor. Varje såld Lussestjärna bidrar till att göra barns önskningar till verklighet genom stiftelsen Min Stora Dag.

Lussestjärnan är en saffransbulle formad som en stjärna, som är ett av elementen i stiftelsen Min Stora Dags logotyp. För varje såld Lussestjärna går en krona oavkortat till stiftelsen för att hjälpa barn och unga som lider av en sjukdom att få sina önskningar att gå i uppfyllelse. Bonjours goda bullar gör gott och julen blir lite varmare.

– Julen är önskningarnas tid. Vi vill bidra till att uppfylla drömmar som barn med en kämpig vardag har och hoppas att konsumenterna vill det också. Ju fler som väljer att köpa Lussestjärnor, desto fler önskningar kan bli verklighet under 2018, säger Eva Strömbom, marknadsdirektör på Lantmännen Unibake.

Förra årets försäljning av Bonjours Lussestjärnor gav ett viktigt tillskott på cirka 350 000 kronor till Min Stora Dag och har bidragit till att låta Vilma, Emil, Mohammad och ett flertal andra drabbade barn få ett avbrott i vardagen och låtit dem känna sig speciella. Att få en önskan uppfylld är något som ger barn kraft och stolthet.

– Genom att samarbeta med Bonjour når vi ut till fler människor än vi brukar göra i vår dagliga verksamhet. Vi är glada över att Bonjour med sina goda Lussestjärnor är med och bidrar till att sjukdomsdrabbade barns vardag blir ljusare, säger Åsa Törneryd, marknads- & insamlingsansvarig på Min Stora Dag.

Lussestjärnan finns att köpa på Pressbyrån från och med den 6:e november.

Läs mer om Min Stora Dag och om hur barn och unga över hela Sverige får sina önskningar att gå i uppfyllelse på www.minstoradag.org/.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Strömbom, marknadsdirektör, Lantmännen Unibake
E-post: eva.strombom@lantmannen.com

Lantmännens pressjour
:
press@lantmannen.com

Pressbilder av Bonjours Lussestjärnor finns att hämta på: http://bildbanken.lantmannen.com?queryids=38419,39288,39289,39290

Ladda ned filer här