Lantmännen Maskin öppnar ny anläggning i Grödinge

Pressmeddelanden, 2016

Tisdag den 8 november invigs Lantmännen Maskins nya anläggning i Grödinge. Etableringen i Grödinge är ännu ett steg i Lantmännen Maskins satsning på lokal närvaro. Anläggningen innefattar reservdelsbutik, verkstad och maskinförsäljning.

Vi har lyssnat på våra kunder och det känns fantastiskt roligt att den här satsningen äntligen blivit verklighet. Lantbruket är en vital del i bygden och vi har en stor tilltro till den gröna näringens framtid här i området, säger Jan Andersson maskinförsäljning, regionchef, Lantmännen Maskin.

Hittills har området täckts från Lantmännen Maskin i Nyköping. Det har inneburit långa sträckor både för kunder att komma till anläggningen, men även för den mobila servicen att nå ut till kunderna. Anläggningen i Grödinge kommer att underlätta för både kunder och egen personal. Tillgängligheten och närheten ökar för både reservdelar, butikssortiment och verkstad.

Även för maskinsäljaren blir Grödinge en given mötesplats. Etableringen innebär också en utökning av personalstyrkan. Två mekaniker och en reservdelssäljare har anställts. Det dagliga arbetet leds av en verkmästare med erfarenhet från verksamheten i Nyköping.

Grödinge ligger strategiskt nära Stockholms-området där efterfrågan på snabb service och närheten till reservdelar är mycket viktig för kategorin entreprenörer.

Med Grödinge-anläggningen kan vi också serva målgruppen entreprenörer på ett smidigt sätt. Framförallt de som arbetar i södra delen av Stockholm. De får betydligt närmare och enklare väg till anläggningen och slipper ta sig hela vägen genom Stockholm för att komma till Uppsala, som annars är den anläggning som servar kunderna i området, säger Johan Kullander, regionchef service, Lantmännen Maskin.

Den 8 november är det öppet hus från klockan 10.00 och den officiella invigningen sker klockan 12.00. Representanter från media är välkomna.

För frågor kontakta gärna:

Jan Andersson, regionchef maskinförsäljning Lantmännen Maskin, 010-556 16 78

Johan Kullander, regionchef service Lantmännen Maskin, 010-556 16 79