Lantmännen Maskin för entreprenörer

Pressmeddelanden, 2016

Lantmännen Maskin är en inarbetad kanal för lantbruket. Under decennier har företaget levererat maskiner, reservdelar och service till svenska lantbrukare. Med flera nya maskiner och redskap i sortimentet förstärker man nu sitt erbjudande även till entreprenörer. I Lantmännen Maskins monter under Svenska Maskinmässan visas delar av det nya sortimentet.

Lantmännen Maskin är ledande inom lantbruksmaskiner i Sverige med flera starka varumärken i portföljen. De senaste årens omstruktureringar inom lantbruket har medfört förändringar och många lantbrukare söker idag sin inkomst även utanför det traditionella lantbruket. Lantmännen Maskin anpassar sitt produktsortiment efter de nya förutsättningarna och har numera ett bredare utbud av maskiner och redskap som passar för uppdrag inom entreprenadsektorn.

-Vi vill vara den trygga affärspartnern för alla maskinanvändare oavsett om man har sin huvudsakliga inkomst i jordbruk, skogsbruk eller entreprenad. Gemensamt för alla är ändå vikten av närhet till sin maskinhandlare, reservdelsbutik och verkstad. Där har vi en stor fördel med vår rikstäckande verksamhet med 60 egna anläggningar och ett stort antal återförsäljare av reservdelar och servicetjänster. Vår erfarenhet bygger på mångårig service till lantbrukarna, en målgrupp med mycket höga krav på snabb och pålitlig service. Vår verksamhet har formats utifrån de förutsättningarna, säger Peter Timischl, Segmentschef entreprenad, Lantmännen Maskin.

Reservdelar och service är två viktiga komponenter i bolagets affärsutveckling. I Malmö finns centrallager för reservdelar. Det är ett av branschens modernaste reservdelslager med den allra senaste datatekniken för logistik. Transportnätet är väl utbyggt och delar levereras snabbt ut till de lokala lagren runt om i landet. Reservdelar kan också beställas via bolagets e-handel.

Nyheterna i produktsortimentet är flera. På Svenska Maskinmässan visas kompakttraktorer från LS, minilastare från Norcar och Pronarvagnen samt entreprenadutrustade traktorer från Valtra och Fendt.

Svenska Maskinmässan 2-4 juni på Solvalla

Lantmännen Maskin, monter N:09

För mer information kontakta gärna:

Peter Timischl, Segmentschef entreprenad, Lantmännen Maskin, 010-556 50 48