KRAFFT och Markne Academy inleder samarbete

Pressmeddelanden, 2016

Pether Markne och Per Sandgaard var på jakt efter ett riktigt bra hästfoder och en långsiktig samarbetspartner till Markne Academy. Kollegor i branschen rekommenderade dem att ta kontakt med KRAFFT. Både Pether och Per har erfarenhet av KRAFFT sedan tidigare och ett samarbete föll sig därför naturligt.

I dagarna som var inledde Markne Academy samarbete med KRAFFT, ett dotterbolag i Lantmännenkoncernen. Markne Academy grundades av Pether Markne och Per Sandgaard för att stötta och hjälpa unga ryttare som vill nå landslagsnivå inom ridsporten. Klivet dit är stort och kräver erfarenheter som tar flera år att bygga upp, år då många duktiga ryttare faller bort.

KRAFFT har funnits sedan 80-talet och redan från start var täta samarbeten med sporten viktigt. Under åren som gått har KRAFFT stöttat och hjälpt många hårt satsande elitryttare längs vägen mot toppen.

-          Vi som arbetar med KRAFFT har länge följt Pether Marknes och Per Sandgaards framgångar och fina arbete. Markne Academy kändes som ett spännande och viktigt initiativ som vi gärna samarbetar kring, säger Frida Måshammar Nordell, marknadschef på KRAFFT.

För Pether och Per var det positivt att KRAFFT är ett svenskt varumärke. När de frågade runt i hästbranschen var det flera profiler inom ridsporten som rekommenderade KRAFFT.

-          Vi ser fram emot att ha KRAFFT som samarbetspartner, att få ta del av deras kunskap ser vi som mycket positiv. Att nå framgång handlar inte enbart om ridning och hästhantering, även fodret har stor betydelse för framgång, säger Pether Markne.

Tidigare har både Pether och Per använt sig av KRAFFT:s produkter och är väl bekanta med såväl sortimentet som företaget.