Bonjours Önskebullar stöttar Min Stora Dag

Pressmeddelanden, 2016

Inför jul säljs varje år miljontals lussebullar. Eftersom julen handlar om omtanke vill Bonjour även detta år skänka lussebullarna extra mening genom att göra dem till Önskebullar. Varje såld Önskebulle bidrar till att göra sjuka barns önskningar till verklighet genom stiftelsen Min Stora Dag.

Önskebullen är en saffransbulle som är formad som stjärnan i stiftelsens logotyp. För varje såld Önskebulle går en krona oavkortat till Min Stora Dag och till att uppfylla sjuka barns och ungas önskningar. Bonjours goda bullar gör gott och julen blir lite mer omtänksam.

Förra årets försäljning av Bonjours Önskebullar gav ett viktigt tillskott på cirka 350 000 kr till Min Stora Dag och har bidragit till att låta Vilma, Emil, Mohammad och flertal andra barn med svåra sjukdomar och diagnoser att få ett avbrott i vardagen och få känna sig speciella. Något som ger barnen kraft och stolthet.

– Julen är önskningarnas tid. Men för sjuka barn finns behovet av en paus från en kämpig vardag hela året. Det vill vi bidra till och hoppas att konsumenterna vill det också. Ju fler som väljer att köpa Önskebullar i butik, desto fler önskningar kan bli verklighet under 2017, säger Eva Strömbom, Marknadsdirektör för Bonjour hos Lantmännen Unibake.

– Genom att samarbeta med Bonjour når vi ut till fler och andra människor än vi gör i vår dagliga verksamhet. Vi är glada över att de med sin goda Önskebulle är med och bidrar till att sjuka barns vardag blir ljusare genom att stödja vårt arbete, säger Marie-Louise Schöldtz, Marknads- & Insamlingsansvarig på Min Stora Dag.

Önskebullen finns hos Pressbyrån och hos utvalda handlare med start från den 7 november.

Läs mer om sjuka barns drömmar och Önskebullen på www.lantmannen-unibake.se.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Strömbom, Marknadsdirektör, Lantmännen Unibake Sweden AB | 010-556 12 35

Högupplösta bilder finns att hämta här: https://bildbanken.lantmannen.com/flex/PressroomunibakeSE.html?queryids=39290,39288,38419,39289

Om Min Stora Dag
Min Stora Dag är en svensk insamlingsstiftelse som förverkligar önskedrömmar för barn och unga med svåra sjukdomar och diagnoser i Sverige. Organisationen som grundades år 2000 är religiöst och politiskt oberoende. Under 2015 var 3000 barn och tonåringar med om en aktivitet med Min Stora Dag. Vår vision är enkel. Vi vill att alla barn i Sverige med svåra sjukdomar och diagnoser ska få vara med om något utöver det vanliga, något positivt som ger kraft och självkänsla. Verksamheten får inga statliga bidrag utan är helt avhängig av gåvor från företag, privatpersoner och stiftelser. 2015 var Min Stora Dags omsättning 24,6 miljoner kronor. Endast 7 % av Min Stora Dags kostnader är administration. Läs gärna mer på: www.minstoradag.org/