Key account manager

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats
Plats

Gillar du att göra affärer, är teknisk och har erfarenhet av B2B-försäljning med långa säljcyklar? Vill du vara med och bygga vidare på Swecons affär för Rental-kunder i Sverige? Då kan du vara den vi söker! Vi söker en Key Account som bearbetar Rentalbolag med vårt sortiment samt ansvarar för vår affär inom Ammann Light Compaction. Nu söker vi dig som vill vara delaktig i denna resa.
I rollen som Key Account Manager ingår både strategiskt arbete med att ta fram och budgetera en försäljningsplan och även mer operativa arbetsuppgifter såsom kundbearbetning, anbud av teknisk karaktär samt leveranser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för försäljningsarbetet gällande Ammans produkter inom Light Compaction, främst gentemot uthyrningsbolag
  • Driva och koordinera bearbetning av rentalbolag med vårt fulla sortiment
  • Planera och koordinera möten med kunder, interna möten, branschorganisationer och leverantörer
  • Hantera/besvara på anbud och offerera maskiner
  • Delta i arbetet att utveckla Swecons KA avdelning

I denna kombinerande roll är du också spindeln i nätet för det dagliga kring för- och eftermarknadsfrågor inom segmentet.
Arbetet kräver resor i tjänsten.

För att lyckas i denna roll bör du ha förmågan att förstå kunderna och deras behov samt möjligheten att skapa förtroende för dina kunder. Självklart är du kommunikativ, social och har mycket god samarbetsförmåga. Vi söker dig som vill arbeta i ett företag som präglas av teknik, affärsmannaskap, laganda, respekt och glädje. Rollen som Key Account Manager hos oss på Swecon kommer kräva hårt arbete, samt stark egen initiativkraft och uthållighet för att nå uppsatta mål.


För att lyckas och trivas i rollen har du:

  • Dokumenterad erfarenhet av arbete med teknisk B2B försäljning och stora kunder

  • God svenska och engelska i tal och skrift

  • God datorvana

  • B-körkort

Teknisk eller ekonomisk utbildning är meriterande och vi ser gärna att du har arbetat med maskinförsäljning/maskinuthyrning alternativt närliggande områden som kan passa för tjänsten.
Placeringsort för denna tjänst är någon av våra anläggningar men vi ser helst att du bor och verkar i Mellansverige.

Så här ansöker du

Du ansöker till tjänsten online. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-07-31

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter

Mikael Berglund, Försäljningschef Key Account & Projektförsäljning
010-556 37 54.
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66.

Välkommen med din ansökan!


Fredrica Olofsson