Key Account Manager

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats
Plats
Plats

Är du passionerad över att bygga långsiktiga relationer och skapa värde för både kunder och verksamhet i en internationell miljö? Vill du vara en del av ett företag där hållbarhet, innovation och samarbete står i centrum? Hos oss på Aspen får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till vår spännande transformationsresa. Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären i rollen som Key Account Manager.

Det här kommer du att göra

Som Key Account Manager hos Aspen får du en nyckelroll i att utveckla starka kundrelationer och driva försäljningen på en internationell nivå. Du arbetar nära våra internationella distributörer och nordiska kedjekunder att förstå deras verksamheter och identifiera affärsmöjligheter som gör skillnad. Genom att analysera marknadstrender och kundbehov säkerställer du att våra lösningar är både konkurrenskraftiga och skräddarsydda för att möta kundernas specifika behov.

Rollen präglas av ett nära samarbete med både kunder och kollegor på olika nivåer, där du bygger långsiktiga relationer baserade på förtroende och engagemang. Genom att arbeta strategiskt och utveckla anpassade lösningar bidrar du till att stärka våra kunders verksamhet och samtidigt driva Aspens tillväxt framåt.

Du rapporterar till Sales Manager och utgår från något av våra kontor i Hindås, Malmö eller Stockholm. Regelbundna resor ingår i rollen utifrån affärens behov och efter egen planering.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • Dokumenterad erfarenhet av strategisk försäljning och affärsutveckling, gärna inom produktförsäljning B2B
  • Med fördel erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext mot flera olika marknader
  • God vana av att arbeta i affärssystem och CRM-verktyg
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Professionella språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • B-körkort.

Du är:

  • Skicklig på att bygga och vårda starka relationer, både med kunder och kollegor, och skapar förtroende på ett naturligt sätt.
  • Innovativ och kreativ, med en förmåga att hitta nya affärsmöjligheter och anpassa dig efter olika marknader och kundbehov.
  • Självständig och är trygg i att ta ansvar för ditt arbete, fatta beslut och driva projekt framåt med stort mandat.
  • Resultatorienterad och drivs av att skapa både värde och tillväxt.

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 18/2. Urval sker i samband med sista ansökningsdag. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.

För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.

Som slutkandidat kommer det att genomföras alkohol- och drogtest via vår leverantör för företagshälsovård samt en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Malin Allard, Talent Acquisition Specialist, på malin.allard@lantmannen.com

Vi ser fram emot din ansökan!