Produktchef Begagnat och Uthyrning
Vi rekryterar nu en resurs som ska bidra till att utveckla vår begagnataffär ytterligare samt skapa förutsättningar för en väl fungerande uthyrningsverksamhet av maskiner. I tjänsten som består av två delar kommer du tillsammans med ett par kollegor ansvara för värderingen av alla våra begagnade inbytesmaskiner. Du kommer även få ansvar för att sätta upp och driva vår uthyrningsaffär av begagnade maskiner och vår demoflotta. Du kommer fungera som en sammanhållande länk mellan lokala säljare samt anläggningar och våra centrala funktioner i Marknad- och demonstrationsorganisationen. Vi ser att du är placerad på någon av våra maskinanläggningar i landet eller på vårt huvudkontor i Malmö.
Det här kommer du att göra
- Tillsammans med säljare utföra värdering av begagnade maskiner som utgör inbyten vid nyförsäljning av maskiner och redskap
- Kontinuerligt följa marknadsutvecklingen för använda maskiner
- Säkerställa att vi driver vår affär enligt uppsatta riktlinjer och bidra till nytänkande för att fortsätta utveckla den viktiga begagnataffären
- Stötta säljarna i deras arbete med begagnataffären och inbyten
- Bidra till att utveckla exportaffären av begagnade maskiner och stötta säljkåren i frågor kopplade till den
- Driva och utveckla vår uthyrningsprocess genom att sätta upp processer, verktyg samt mäta och följa den för att skapa lönsamhet
- Ansvara för informationsutbyte mellan centrala produktansvariga och säljare kring vår begagnataffär och uthyrning.
- Sammanställa och föreslå affärs- och processförbättringar centralt samt lokalt.
- Representera och delta vid lokala samt centrala maskinvisningar
Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: Du är: Vidare har du en god social förmåga och en hög arbetskapacitet, där du arbetar strukturerat och kommunikativt. Du är en fena på service och har ett pedagogiskt lugn. Du är bra på att leverera en helhetslösning och presentera våra produkter på allra bästa sätt. Det är därför viktigt att du känner in kunden och dess behov. Då arbetet innefattar en stor del administration är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Vad vi erbjuder dig Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Det gör att vi kan erbjuda varierade utvecklingsmöjligheter för både specialister och generalister i olika bolag och branscher i över 20 länder. Med ‘Business in mind and people at heart’ strävar vi aktivt efter en kultur där våra medarbetare kan växa, bidra och känna ett genuint engagemang. Vi ser intern rörlighet som en naturlig del av utvecklingen och uppmuntrar våra medarbetare att ta nästa steg inom organisationen. Tillsammans driver vi affärsvärde, bygger hållbara lösningar och skapar en arbetsplats där människan står i centrum. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast 2026-01-08. Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Marknadschef Anders Krafft på 0105561982. Vi ser fram emot din ansökan!