Key Account Managers
Vill du vara med och driva affärsutveckling och skapa tillväxt i en bransch där smak, innovation och partnerskap står i centrum? Vi söker nu en engagerad och strategisk Key Account Manager som vill vara med och forma framtidens brödhylla tillsammans med våra nyckelkunder inom retail.
Det här kommer du att göra
Som Key Account Manager hos oss på Unibake får du en central roll i att utveckla våra kundrelationer på strategisk nivå. Du ansvarar för försäljningsutveckling, lönsamhet och kategoritillväxt inom tilldelade områden. Med hjälp av datadriven analys och ett nära samarbete med både interna och externa parter, driver du affären framåt och säkerställer att våra produkter och koncept når ut på bästa sätt.
Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera strategiska kund- och kategoriplaner, med målet att skapa långsiktigt värde för både företaget och dess kunder. Genom att analysera försäljningsdata, marknadstrender och kundbeteenden med hjälp av moderna BI-verktyg som Power BI och Nielsen, får du insikter som ligger till grund för affärsbeslut. Rollen innebär även att leda projekt relaterade till produktlanseringar, logistik och digitalisering, där du driver utvecklingen framåt. Du bygger och vårdar långsiktiga relationer med nyckelkunder och fungerar som en rådgivande part i affärsdialoger. För att lyckas i rollen samarbetar du tätt med marknadsavdelningen, supply chain och analysfunktioner, vilket säkerställer ett helhetsperspektiv i alla initiativ.
Vi söker nu två Key Account Managers, en med inriktning servicevaruhandel och en med inriktning dagligvaruhandel. Som KAM servicevaruhandel arbetar du med våra bake-off produkter och varumärken såsom Bonjour. I rollen som KAM för dagligvaruhandeln arbetar du med varumärken såsom Hatting och Korvbrödsbagarn. Rollerna är placerade på huvudkontoret i Stadshagen, Stockholm, och rapporterar till Carina Flodström, Sales Director Retail.
Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: Du är: Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vad vi erbjuder dig Låter det intressant? För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via extern leverantör. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Julia Labbart på julia.labbart@lantmannen.com Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 16/11. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.