Business Support Specialist

ansök senaste

Vill du ha en roll där du hjälper hela organisationen att få vardagen att fungera? Vi söker en Business Support Specialist som brinner för problemlösning och service!
Som en del av vårt IT-team får du möjlighet att arbeta nära verksamheten, ha många kontaktytor och bidra till att våra system fungerar smidigt och stabilt. Rollen är ny, vilket ger dig möjlighet att påverka hur vi prioriterar och utvecklar vårt lokala supportarbete.

Det här kommer du att göra

I rollen som Business Support Specialist blir du en central kontaktpunkt för IT-relaterade support frågor inom våra verksamhetssystem. Du arbetar nära kollegor i alla delar av företaget, har dialog med Lantmännens centrala IT och andra LM-bolag för erfarenhetsutbyte. Du ger reaktiv support inom våra verksamhetssystem, främst vårt affärssystem Infor M3, men även andra verksamhetssystem så som underhållssystemet, etikettsystemet samt de tillhörande integrationerna. Du jobbar även proaktivt genom att optimera och effektivisera vår supportprocess samt att identifiera förbättringar som ökar stabiliteten i våra system.

Du ansvarar även för hantering av lokal IT-utrustning i Lidköping och säkerställer rätt supportnivå i nära samarbete med IT-tekniker och övriga IT-teamet. Rollen är placerad i Lidköping och du rapporterar till IT-chefen.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • God kunskap om affärssystem, gärna Infor M3
  • Förståelse för integrationer och felsökning via loggar.
  • Viss kunskap om IT-infrastruktur och workplace (PC, hårdvara).
  • God förmåga att prioritera och strukturera i en miljö med många parallella uppgifter.

Det är även meriterande om du har:

  • Kunskaper i Cloud Suite

Du är:

  • Relationsskapande och bygger snabbt positiva kontakter.
  • Samarbetsinriktad och delar kunskap inom teamet.
  • Uthållig och lösningsorienterad – du ger inte upp vid första hindret.
  • Flexibel och anpassar dig till nya situationer och arbetssätt.

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 6/1 2026. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.

För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.

Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via extern leverantör. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Julia Labbart på julia.labbart@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!