Brand Manager

ansök senaste

Vill du vara med och utveckla ett av Nordens starkaste varumärken inom häst- och djurfoder? Hos oss på Lantmännen KRAFFT får du chansen att kombinera din passion för varumärkesutveckling och digital kommunikation med ett genuint intresse för djur och hållbarhet.

KRAFFT är Nordens mest köpta hästfoder och en del av Lantmännen – ett kooperativ som ägs av cirka 17 000 svenska lantbrukare. Vi står för premiumkvalitet, innovation och hållbarhet, med hästens välmående i fokus. Våra produkter säljs och marknadsförs i 20 länder och vi arbetar ständigt för att utvecklas tillsammans med våra kunder och samarbetspartners.

Det här kommer du att göra

Som Brand Manager på KRAFFT blir du en nyckelperson i vårt team. Du ansvarar för att driva och utveckla vårt varumärke på alla marknader, med särskilt fokus på digital närvaro, varumärkesstrategi och att skapa attraktiva kundupplevelser. Du får möjlighet att arbeta både strategiskt och kreativt – från att utveckla kommunikationsplaner till att skapa inspirerande innehåll i text, bild och rörligt format för våra sociala kanaler.

Du samarbetar nära sälj- och marknadsteamet, planerar kampanjer och aktiviteter, och bygger relationer med våra KRAFFT-ambassadörer för att tillsammans skapa engagerande innehåll. Tillsammans ser vi till att våra produkter och budskap når ut och gör skillnad.

Tjänsten är ett vikariat under ett år med start i januari 2026. Du är placerad i Malmö och rapporterar till Sälj & Marknadschef på KRAFFT.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • En eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande.
  • Några års erfarenhet av varumärkes- och marknadsföringsarbete med fokus på digitala kanaler och innehållsproduktion.
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska
  • Med fördel erfarenhet av verktyg som InDesign eller Canva.

Du är:

  • Självständig och initiativrik – du bidrar med nya idéer och driver projekt från start till resultat.
  • Relationsskapande och trivs i en social roll med många kontaktytor, både internt och externt.
  • Nytänkande och kreativ, med ett öga för bild, form och budskap.
  • Strukturerad och organiserad, van vid att prioritera och hålla många processer igång samtidigt.
  • Flexibel och anpassningsbar till nya situationer och arbetssätt.

Du delar våra värderingar: Öppenhet, Helhetssyn och Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder

Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 27/11. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater.

Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via extern leverantör. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Acting Talent Acquisition Manager, Johanna Leijon, på johanna.leijon@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!


Johanna Leijon
+46790622626