Administratör - avstämning

ansök senaste

Vill du ha en central roll i flödet från gård till färdig produkt? Trivs du i en vardag där noggrannhet, service och samarbete står i fokus? Då kan du vara den vi söker!

Det här kommer du att göra

I den här rollen ansvarar du för att säkerställa korrekta avstämningar av både slakt och intransport samt administrerar diverse underlag från våra kontakter som leder till att våra leverantörer får rätt betalt för sina levererade djur. Vi jobbar med tydlig deadline varje vecka eftersom våra avräkningar görs veckovis. I rollen ingår att utreda inkomna underlag för en korrekt avräkning.

Du kommer också att bistå slaktavdelningen och besiktningsveterinärer med uppdateringar och information samt registrera justeringar. Arbetet inkluderar slaktanmälningar och avräkningsfrågor via telefonkedjan där vi fungerar som en service mot våra leverantörer.

Du arbetar nära både interna funktioner och externa aktörer för att säkerställa att uppgifterna är korrekta, kompletta och levererade i rätt tid.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

    -Minst gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller administration eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.

    -Mycket god systemvana och van användare av administrativa verktyg

    -Kunskap om kontrakt och leveransvillkor

    -Förståelse för arbetsflöden och planeringsprocesser

    -Vana att arbeta med siffror och statistik

    Du är:

      -Noggrann, strukturerad och trygg i att fatta beslut inom givna ramar

      -Serviceinriktad och kommunikativ

      -Analytisk med god förmåga att hantera och förstå siffror

      -Positiv, flexibel och stresstålig

      -Samarbetsvillig och bra på att skapa goda relationer

      -Helhetstänkande med förmågan att se samband i flöden och processer

    Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

    Vad vi erbjuder dig

    Utöver spännande arbetsuppgifter erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser i vårt populära personalköp och möjlighet till förmånscykel. Vi är en medarbetarfokuserad organisation och det betyder att vi tror att den bästa prestationen kommer om man samarbetar med varandra; vi lär och växer genom att hjälpas åt. När du arbetar på Scan ska du förvänta dig att bli utmanad och att utmana oss. Scan värnar om en god arbetsmiljö varför hälsokontroller och slumpmässiga alkohol- och drogtester kan förekomma före och under din anställning.

    Låter det intressant?

    Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt då urval sker löpande men senast den 4/1–2026. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV och ett kort personligt brev där du beskriver vad du kan bidra med i denna roll.

    Du kommer även att få besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.

    Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

    Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emil Sköld, Supply & support manager: emil.skold@scansverige.se.
    Facklig kontaktperson: Mattias Petersson, Unionen, mattias.petersson@scansverige.se

    Har du funderingar över rekryteringsprocessen så varmt välkommen att kontakta HR-generalist, Cecilia Harryson på: cecilia.harryson@scansverige.se

    Vi ser fram emot din ansökan!