Uptime medarbetare, Eskilstuna

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Uptime medarbetare, Eskilstuna
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vårt Uptime-team i Eskilstuna – ett tight gäng på fyra härliga kollegor som tillsammans gör skillnad varje dag. Här får du chansen att kombinera teknik, kundkontakt och problemlösning i en roll där du verkligen gör skillnad för våra kunder och deras maskiner.

Vad innebär rollen?
Som medarbetare i Uptime Center är du navet mellan våra kunder och våra verkstäder. Genom att analysera data från fordon och system kontaktar du proaktivt kunder för att boka in service och förebygga driftstopp. Du har daglig kontakt med både kunder och kollegor runt om i landet – främst via telefon och mejl – och du arbetar i flera digitala system.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Proaktivt kontakta kunder för att boka service och underhåll
  • Hantera inkommande ärenden via vår plattform mySwecon
  • Arbeta i flera interna och externa datasystem
  • Samarbeta med platschefer, kundmottagare och andra nyckelpersoner på våra anläggningar
  • Bidra till merförsäljning av tjänster och produkter

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av kundkontakt, gärna inom resursplanering eller fordonsbranschen (men inget krav)
  • Är självgående och ansvarstagande
  • Har god administrativ förmåga och datorvana
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Du gillar att prata i telefon och att bygga och underhålla relationer

Placeringsort:
Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Eskilstuna.

Så här ansöker du
Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och börjar med 6 månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktuppgifter
Anders Westby, logistikchef, 010-556 15 09
Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66


anders westby
010-556 15 09