Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Platsansvarig - Entrack
Vill du vara med och utveckla affären i ett av Sveriges ledande bolag inom slit- och reservdelar för entreprenadmaskiner? Entrack söker nu en kundorienterad och affärsdriven Platsansvarig till kontoret i Göteborg – en ledare som trivs med att kombinera operativ närvaro med strategisk utveckling.
Entrack är en av de största oberoende leverantörerna av bandvagns- och slitdelar i Sverige. Vi har expanderat med lager och kontor i flera svenska städer och internationellt i Polen, Italien och Finland. Hos oss får du möjlighet att leda en engagerad lokal verksamhet och bidra till att forma framtidens kundupplevelse – mitt i en bransch med hög puls och tekniskt fokus.
Det här kommer du att göra
Som Platsansvarig på vårt kontor i Göteborg har du det övergripande ansvaret för kontor, lager och personal, och du driver affären inom ett definierat geografiskt distrikt. Du säkerställer att våra kunder möts av högsta möjliga service, produktkunskap och tillgänglighet – samtidigt som du utvecklar verksamheten med affären i fokus.
Rollen är bred och händelserik där du växlar mellan strategisk styrning och operativt engagemang – affärsutveckling, kunddialoger, personalansvar, arbetsmiljöansvar, rapportering och operativ problemlösning. Tillsammans med ditt team bestående av tre medarbetare inom försäljning och inköp skapar du struktur och måluppföljning, bygger gemensamma arbetssätt och driver lokala initiativ som stärker relationerna till våra kunder och bidrar till tillväxt.
Du samarbetar med kollegor på andra kontor och även med centrala stödfunktioner inom kundmottagning, produkt, centrallager, ekonomi och HR.
Du rapporterar till VD för Entrack AB och är placerad på vårt kontor i Göteborg.
Det här behöver du för att lyckas och trivas Du är: Vad vi erbjuder dig Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan!
Du har:
Entrack är ett företag med fokus på tillväxt, med en välkänd position på marknaden och ett produktsortiment som efterfrågas av såväl stora entreprenadkoncerner som lokala maskinägare. Som en del av en större koncern erbjuds du tryggheten med en tydlig strategi, god struktur och långsiktighet – samtidigt som du får friheten att påverka och utveckla verksamheten lokalt. Här finns potential att växa, både i affären och i ditt ledarskap.
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, senast den 13/8. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. Urval kommer att ske i samband med sista ansökningsdag. Vi är på semester från v. 29 fram till v. 33, och förväntas fortsätta rekryteringsprocessen därefter med urval och intervjuer.
För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. Hos oss är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning.
Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Malin Allard på malin.allard@lantmannen.com