Insurance Manager

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Vill du ha en central roll i Lantmännens fortsatta arbete med försäkringsfrågor? Som Insurance Manager blir länken mellan våra divisioner och ett viktigt bollplank i komplexa frågor kring alla försäkringar för hela Lantmännen koncernens. Här får du möjlighet att växa, samtidigt som du tar ett tydligt ägarskap i att utveckla vårt arbete inom området.

Det här kommer du att göra
I rollen som Insurance Manager ansvarar du för Lantmännens försäkringsportfölj och fungerar som intern expert gentemot våra olika divisioner. Vi är en internationell koncern med en omsättning på 70 miljarder SEK och du arbetar nära våra divisioner och affärsområden, med dotterbolag. Du är rådgivande i försäkringsfrågor och ser till att verksamheten får rätt stöd och guidning. Arbetet spänner över flera områden – från transportförsäkringar till egendomsförsäkringar för anläggningar och ansvarsförsäkringar.

Du kommer arbeta med alla koncernens försäkringar, analysera risker och vara den som snabbt kan agera när akuta händelser inträffar. Rollen innebär också att du fördelar premier från upphandlade försäkringar till våra bolag, där du aktivt kan bidra till förenklingar och effektiviseringar. Du kommer även att ansvara för försäkringsinformation i vårt anläggningsregister.

I rollen utgår du från vårt huvudkontor i Stockholm och rapporterar till Head of Group Risk Management på Lantmännen. I tjänsten förekommer även resor.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • En akademisk examen som försäkringsjurist, ingenjör eller ekonom.
  • Bred kännedom om försäkringsområdet, särskilt inom egendom och ansvar.
  • God förståelse för hur försäkringsbranschen fungerar och erfarenhet av att tolka försäkringsvillkor.
  • System- och databaserfarenhet kopplat till försäkringar.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du är:

  • Flexibel och trivs i en diversifierad koncern där olika verksamheter har olika behov.
  • Relationsskapande och trygg i att ge råd med integritet.
  • Stresstålig och positiv även i pressade situationer.
  • Drivande och uthållig, med förmåga att både facilitera och guida.

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt då urval sker löpande men senast den 9/10. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil.

För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen.

Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via extern leverantör. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Johanna Lindfors på johanna.lindfors@lantmannen.com

Vi ser fram emot din ansökan!