Digital Marketing Specialist

Företag
Första ansökningsdag
Sista ansökningsdag
Plats

Vill du vara med och forma den digitala kundresan i ett bolag där innovation, tillväxt och hållbarhet går hand i hand? På Lantmännen Aspen är vi mitt i en spännande digital transformation, och vi söker nu en datadriven och nyfiken Digital Marketing Specialist som vill ta vårt arbete till nästa nivå. Här får du kombinera analys, teknik och kreativitet i ett bolag med stark framtidstro och ett tydligt syfte.

Det här kommer du att göra

Som Digital Marketing Specialist ansvarar du för att utveckla och driva våra digitala marknadsföringsaktiviteter, med målet att nå rätt målgrupper, bygga relationer och skapa faktiska affärsresultat. Du arbetar kanaloberoende och jobbar både operativt och strategiskt med annonsering, e-postmarknadsföring, konverteringsoptimering och kundresor.

Du kommer att ta fram, optimera och analysera kampanjer i digitala kanaler, till exempel Meta, arbeta med SEO, SEM och PPC samt utveckla personaliserad kommunikation i CRM-systemet, i nära samarbete med säljteamet. Rollen innebär också att du testar, experimenterar och bygger automatiserade flöden i CRM-systemet, samt presenterar data och insikter på ett pedagogiskt och affärsnära sätt.

Tillsammans med övriga marknadsteamet säkerställer du att våra digitala aktiviteter ligger i linje med varumärke, strategi och affärsmål, och du håller dig ständigt uppdaterad kring nya verktyg, trender och möjligheter.

Du rapporterar till Julia Strandman, Marketing Team Lead, och är placerad på Aspens kontor i Hindås, med möjlighet till flexibilitet.


Det här behöver du för att lyckas och trivas

    Du har

    • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation, media eller motsvarande.
    • 3–5 års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring i en datadriven miljö.
    • God förståelse för SEO, SEM och annonseringsverktyg i digitala kanaler.
    • Erfarenhet av CRM-system, gärna Dynamics 365, och e-postmarknadsföring.
    • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
    • Det är meriterande om du har jobbat med annonsering utanför norden.

    Du är

    • Analytisk, nyfiken och tekniskt lagd, med ett starkt intresse för kundbeteende och digital utveckling.
    • Van att arbeta strukturerat mot tydliga KPI:er och datadrivna beslut.
    • Kreativ, problemlösande och har förmåga att skapa engagerande innehåll.
    • Självgående och initiativtagande, du trivs i en miljö där du får påverka och utveckla.

Vad vi erbjuder dig

På Aspen drivs vi av omtanke, för människa, maskin och miljö. Det genomsyrar allt vi gör, från produktutveckling till hur vi samarbetar. Vi är ett växande, internationellt bolag där du får vara med och påverka, driva idéer och se konkreta resultat av ditt arbete.

Aspen ingår i Lantmännen, ett lantbrukskooperativ som ägs av 17 000 svenska lantbrukare. Som en del av koncernen får du vara med i en verksamhet som spänner över hela värdekedjan från jord till bord.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 4/10. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. Vi tar inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten, detta för en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv.

I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer, varav den första intervjun kommer att genomföras via videomöte. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Matilda Olbin på matilda.olbin@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!