Division Energi vinner Årets Affärssystemprojekt

Nyheter, 2022

Vinnare av Årets Affärssystemprojekt 2021/2022 är Lantmännen Agroetanol och division Energi som med hjälp av Elvenite implementerat Infor M3.

Priset Årets Affärssystemprojekt som nu delats ut för sjätte gången, tilldelas i år Lantmännen Agroetanol och division Energi som med hjälp utav konsultbolaget Elvenite implementerat Infor M3. Priset delas ut av HerbertNathan & Co.

– Det är väldigt glädjande att få ta emot denna utmärkelse. Nyckelfaktorn har hela tiden varit ett nära samarbete – på alla nivåer – såväl internt som med Elvenite. Våra dedikerade medarbetare och skickliga partners har varit helt avgörande för att kunna implementera det nya systemet samtidigt som vi bedrivit affären precis som vanligt, säger Lars-Gunnar Edh, chef för division Energi, Lantmännen.

– Jag är oerhört stolt över den fina utmärkelsen och det fina samarbete som vi etablerat tillsammans med Lantmännen. Jag vill självklart lyfta fram och hylla vårt projektteam med alla konsulter, anställda och partners som arbetat målmedvetet för att göra detta till ett lyckat projekt, säger Erik Karlström, Business Owner ERP & Integration på Elvenite.

Juryn, som med kompetens och erfarenhet ifrån såväl akademi som näringsliv, har gjort sin bedömning utifrån ett tiotal kriterier under kategorierna Upphandlingen, Projektet och Resultatet. Den röda tråden genom dessa kategorier är att vinnaren ska ha tillämpat en nyttobaserad struktur från upphandlingen och vidare genom projektet, samt att resultatet ska vara mätbart efter projektets genomförande.

Juryns nominering:

”För att i en miljö med krav på dygnet-runt-drift, komplexa integrationer och speciella verksamhetsbehov samt att under en brinnande pandemi lyckats införa ett omfattande affärssystem i tid och under budget. Detta genom att kombinera traditionell implementeringsmetodik med agila arbetssätt, säkerställa djup involvering från ledningen hos både leverantör och kund samt med en tydlig koppling mot koncernens strategiska mål från initialt business case till slutgiltigt go-live.

Affärssystempriset för 2021/2022 tilldelas en organisation som tydligt betonat samarbetet mellan kund och leverantör i ett projekt och ett Team.”

För mer information, kontakta gärna:

Lars-Gunnar Edh, chef för Energy Sector, Lantmännen.
E-post: lars-gunnar.edh@lantmannen.com

Lantmännens pressavdelning