Swisha en livsviktig fika!

Pressmeddelanden, 2020

Nu rullar Bonjours Rosa Kanelbulle-kampanj igång. Under hela oktober kan du swisha en rosa bulle till någon du tycker om. Bonjour har på olika sätt uppmärksammat bröstcancer under nio år, vilket hittills har gett över 2,2 miljoner kronor till forskning. I oktober i år väntas ytterligare 250 000 kronor kunna skänkas tack vare rosa bullar.

Under hela oktober kan du swisha en rosa bulle till någon du tycker om. Mottagaren kan sedan hämta ut Bullogrammet med en nybakad rosa bulle hos valfri butik som är ansluten till ClearOn mobila presentkort, som finns runt om i hela Sverige. Ett Bullogram med en bulle kostar 25 kronor och 5 kronor per Bullogram går direkt till Bröstcancerfondens viktiga arbete.

– En god handling har aldrig smakat bättre. Vi vet vilket oerhört viktigt arbete Bröstcancerfonden utför. Därför är vi väldigt glada för att vi får vara med och bidra tillsammans med alla som köper våra rosa kanelbullar, säger Eva Strömbom, marknadsdirektör på Lantmännen Unibake.

I nio år har Bonjour på olika sätt uppmärksammat svenska konsumenter på en av vår tids största folksjukdomar – bröstcancer.

– De framsteg som hela tiden görs inom bröstcancerforskningen är till stor del ett resultat av de bidrag som olika företag och privatpersoner hjälper till att samla in varje år, säger Marit Jenset, Generalsekreterare på Bröstcancerförbundet. Vi är väldigt tacksamma för det bidrag vi fått genom Bonjour över åren, och som kommit den patientnära bröstcancerforskningen tillgodo.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake
Tel: 0730 82 97 91