Lantmännen har utsetts till Årets Talangföretag 2019

Pressmeddelanden, 2020

Lantmännen är Årets Talangföretag, ”Talent Company of the Year” – en utmärkelse som går till det företag som bäst lyckas attrahera och utveckla talanger.

Lantmännen har fått utmärkelsen Årets Talangföretag 2019, ”Talent Company of the Year”. Det är en av Sveriges mest prestigefulla utmärkelser inom talangutveckling och handlar om att lyfta företag som jobbar framgångsrikt med att attrahera, rekrytera och utveckla talanger.

– Vi är glada och stolta över den här utmärkelsen, det är ett kvitto på att vårt långsiktiga arbete för att vara en intressant arbetsgivare som attraherar och utvecklar talanger är rätt väg att gå, säger Frida Tydén, Director Group Talent Development & Internal Communication på Lantmännen.

Priset delades ut av talangnätverket 4Potentials på ett event i Stockholm den 13 februari. Totalt 100 företag bedömdes, och det är tredje gången som Lantmännen tar emot priset.

4Potentials motivering:

”Vinnaren av Årets Talangföretag 2019 är ett bolag som inte bara är intresserade att komma i topp utan driver talangfrågan framåt såväl i hela branschen liksom hela samhället.

Frågan är djupt cementerad från koncernledning genom hela organisationen och man fokuserar inte bara på talangerna utan på alla människor. De är väl medvetna om sina få utvecklingsområden och jobbar på dem, vilket syns då de år efter år har en förmåga att lyfta sig och det resulterar att de anställda trivs och vill stanna.

Företaget har lyckats koppla talangfrågan till lönsamhet på ett helt naturligt sätt tack vare en helt unik passionerad personaldirektör som leder en organisation i världsklass. Traineeprogram, internship, utvecklingsprogram, ledarinsatser görs alltid på ett sunt nytänkande sätt där man tar ansvar för ett hållbart ledarskap i framtiden.

Deras slogan – från jord till bord skulle kunna kompletteras inom HR och Talent management med: för oss är Talent management inte bara ord.

Ni vinner för att ni byggt en organisation i världsklass utifrån att HR och talent management hos er är centrala processer kopplat till ekonomi och där ni också har marknadens främsta spelare i rollerna som driver frågan framåt.”

Bilder finns på https://lantmannen.se/bildbanken.

För mer information, kontakta gärna:

Frida Tydén, Lantmännen Group Functions HR
Tel: 010 556 10 36