Lantmännen håller extra föreningsstämma

Pressmeddelanden, 2020

Lantmännens ordinarie föreningsstämma hölls den 7 maj i år. Nu bjuder Lantmännen in till en extrastämma, för att behandla inkomna motioner. Den extrainsatta föreningsstämman äger rum den 12 november kl. 10:00 och kan följas digitalt.

När Lantmännens ordinarie föreningsstämma hölls den 7 maj i år beslutades att de inkomna motionerna skulle behandlas vid ett senare tillfälle. Lantmännen anordnar därför en extra föreningsstämma den 12 november, kl. 10:00 – cirka 12:00.

Stämman äger rum på Lantmännens huvudkontor på Sankt Göransgatan 160A i Stockholm, där stämmopresidiet kommer att finnas på plats. Fullmäktige deltar i stämman via ett digitalt mötesverktyg (med tanke på rådande coronarestriktioner), på motsvarande sätt som vid årets ordinarie stämma. Övriga deltagare är välkomna att följa stämman via Lantmännens webbsida.

Mötesagenda:

• Stämmans öppnande samt anförande - Per Lindahl, Lantmännens styrelseordförande
  • Anförande - Per Olof Nyman, Lantmännens vd och koncernchef
  • Stämmoförhandlingar inklusive motionsbehandling
  • Övriga frågor

Webbsändningen av stämman kan följas här: https://www.lantmannen.se/vara-agare/stamma/. Anmäl dig gärna genom att mejla Lantmännens pressavdelning på press@lantmannen.com.

För mer information, kontakta gärna:

Lantmännens pressavdelning
Tel: 010 556 88 00