Lantmännen Unibake bjuder på nybakat på Fastfood & Cafémässan 30-31 januari

Nyheter, 2019

Kom och låt dig inspireras! Se och testa våra nyheter på Fastfood & Cafémässan i Kista den 30 – 31 januari! Vi bjuder på spännande smakportioner med våra nyheter som bas och tipsar dig om hur vårt väl utvalda sortiment kan ta din verksamhet till nästa nivå.

Den starkaste trenden inom fastfood just nu är potato buns, det visar förra årets mycket framgångsrika lansering av Korvbrödsbagarn Potato Burger Bun. Produkten får nu ett syskon och på mässan presenteras Korvbrödsbagarn Sweet Potato Burger Bun – ett härligt färgstarkt hamburgerbröd, smaksatt med riven färsk sötpotatis som gör brödet unikt soft och saftigt. Brödet innehåller mindre socker och är bakat med enbart ingredienser från växtriket. Samtliga fastfood-bröd från Korvbrödsbagarn är bakade på råvaror av högsta kvalitet, innehåller få allergener, och nästan hela sortimentet* är veganskt.

− Korvbrödsbagarn Sweet Potato Burger Bun passar både till kött och till vegetariska och veganska burgare. Trenden med vegetariska alternativ fortsätter att växa, och vi hjälper gärna våra kunder med både produkter och receptinspiration som ger dem fler möjligheter att utveckla sitt utbud, säger Davor Zidaric, produktutvecklare för fastfood på Lantmännen Unibake.

Fastfood & Cafémässan är även ett bra tillfälle att hitta och prova nya bröd- och fikanyheter från Bonjour. Vi visar upp våra färgglada Donuts och tipsar om hur du enkelt förädlar mjuka kakor. Inom matbröd lanserar Bonjour ett nytt sandwichkoncept med tips och inspiration till hur du skapar din egen ”signatur-sandwich”.

– Vi ser ett ökat intresse för matiga mackor och utvecklar ständigt nyheter efter våra kunders behov och till mässan lanserar Bonjour en Mörk Sub, som passar utmärkt att fylla och klämgrilla, säger Joakim Leufvenius, produktutvecklare för mat- och fikabröd på Lantmännen Unibake.

Lantmännen Unibake är på plats på Kistamässan den 30-31 januari, monter G:06. Välkomna till vår monter för att inspireras av och smaka våra nyheter från Bonjour och Korvbrödsbagarn!

Pressbilder finns att hämta här

För mer information och intervju var vänlig kontakta:

Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake
E-post: eva.strombom@lantmannen.com

Lantmännens pressjour
Tel: 010 556 88 00
E-post: press@lantmannen.com

*Pretzel Hamburgerbröd och Brioche hamburgerbröd är inte veganska.

Ladda ned filer här