Bulla upp för livet - fika rosa idag!

Pressmeddelanden, 2019

Dags att bulla upp för Kanelbullens dag, den 4 oktober. I vanlig ordning stödjer Bonjour Bröstcancerförbundet med sin rosa bullar-kampanj under hela oktober.

Under hela oktober, i anslutning till Kanelbullens dag den 4 oktober, sprider Bonjour det rosa budskapet där alla kan vara med och bidra. I åtta år har Bonjour på olika sätt uppmuntrat svenska konsumenter att köpa rosa bullar i butik. Varje bulle gör skillnad och ger stöd till forskning och sprider kunskap om en av vår tids största folksjukdomar – bröstcancer.

– En god fika smakar ännu bättre när man samtidigt kan bidra. Vi vet vilket oerhört viktigt arbete Bröstcancerförbundet utför. Vi är därför väldigt glada över att vi - tillsammans med alla som köper våra rosa kanelbullar - kan vara med och bidra så att Bröstcancerförbundet kan uppnå sin vision att ingen ska drabbas av bröstcancer, säger Eva Strömbom, marknadsdirektör på Lantmännen Unibake.

Under de åtta år som Bonjour på olika sätt har uppmärksammat bröstcancer har över 2 miljoner kronor samlats in till bröstcancerforskning men även stöd till drabbade och närstående. I oktober väntas ytterligare 250 000 kronor kunna skänkas till Bröstcancerförbundet, tack vare rosa bullar.

– Tack vare insamling från privatpersoner och företag såsom Bonjour kan vi finansiera patientnära bröstcancerforskning, ge stöd och rehabilitering till drabbade och driva opinion. Det behövs eftersom bröstcancer är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige och varje timme får en kvinna diagnosen, säger Marit Jenset, Generalsekreterare på Bröstcancerförbundet.

Pressbilder finns att hämta här

För mer information och intervju var vänlig kontakta:

Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake
E-post: eva.strombom@lantmannen.com