Inspiration med härliga smakportioner och doften av nybakat

Pressmeddelanden, 2018

Kom och låt dig inspireras av härliga smakportioner och testa våra nyheter på Fastfood & Cafémässan i Malmö den 31 januari - 1 februari! Vi bjuder på korv- och hamburgerbröd i olika varianter, matiga mackor, mjuka kakor samt tipsar dig om hur vårt väl utvalda sortiment kan ta din verksamhet till nästa nivå.

Vårens nyhet - Korvbrödsbagarn Italian Bun - är en blandning av amerikansk hamburgerkultur och italiensk mattradition. Italian Bun är ett rustikt bröd bakat på durumvete, surdeg, olivolja samt smaksatt med solroskärnor och italienska kryddor. Glaserade bröd är fortsatt en het brödtrend inom fastfood och på mässan visar vi bland annat Glazed Burger Buns. Samtliga bröd är bakade med få allergener, råvaror av högsta kvalitet och de är med några få undantag* veganska.

Det är inte bara trendig korv som ökar i popularitet, även vegetariska alternativ växer starkt. Här har vi ett ansvar att hjälpa våra kunder med receptinspiration som ger dem fler möjligheter att utveckla sitt utbud, säger Davor Zidaric, produktutvecklare för fastfood på Lantmännen Unibake.

Fastfood & Cafémässan är ett bra tillfälle för att provsmaka bröd- och fikanyheter från Bonjour, bakade med kärlek, och den söta nyheten nougatfylld kokostopp. Förra årets succé Chia Ciabatta utökas med ett större chiabröd, fyllt med nyttiga chiafrön och pumpakärnor, helt i linje med hälsotrenden. På mässan bjuder Lantmännen Unibake dessutom på matiga mackor och söta desserter.

– Vi ser ett ökat intresse för matiga mackor och utvecklar ständigt nyheter för våra kunders behov och lagom till mässan kommer en rustik baguette som passar utmärkt att fylla med något gott, säger Joakim Leufvenius, produktutvecklare för mat- och fikabröd på Lantmännen Unibake.

Lantmännen Unibake är på plats på mässan i Malmö den 31 januari – 1 februari, monter C:06.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Strömbom, Marknadsdirektör, Lantmännen Unibake Sverige
E-post: eva.strombom@lantmannen.com

Lantmännens pressjour
E-post: press@lantmannen.com

Högupplösta bilder finns att hämta här: http://bildbanken.lantmannen.com?queryids=46000,46026,46016,46082

*Pretzel Hamburgerbröd och Brioche hamburgerbröd är inte veganska.

Ladda ned filer här