Trender och nyheter från Bonjour och Korvbrödsbagarn

Nyheter, 2017

Kom och testa våra bröd- och fikanyheter på Fastfood & Cafémässan den 6–7 september i Göteborg. Vi bjuder på korvbröd i olika varianter, matiga mackor, mjuka kakor och rosa bullar samt tipsar dig hur vårt väl utvalda sortiment kan ta din verksamhet till nästa nivå.

Inte bara korv

Det är inte bara trendigare korvar som är populära att lägga i korvbröden. Även alternativa fyllningar växer starkt, inte minst veganska, vilket uppskattas av gästerna och därmed höjer värdet på portionen och marginalen för restaurangen.

– I dag är det populärt att fylla korv- och hamburgerbröd med annat än bara korv och hamburgare, som till exempel pulled pork, hummerröra, halloumi tillsammans med utmanande och kompletterande topping, som savojkål, bacon och äpple. De här bröden möter den trenden och ger ännu fler möjligheter, säger Davor Zidaric, produktutvecklare för fastfood på Lantmännen Unibake.

Matiga mackor

I Bonjours sortiment finns alla varianter av bröd, vårens succé Chia Ciabatta som innehåller bland annat chiafrön går i helt rätt riktning inom hälsotrenden. Inom matbröd lanserar Bonjour lagom till mässan en ljus och en rustik bagel tillverkade på traditionellt sätt med ånga samt en förskuren soft ciabatta, som passar utmärkt att fylla med något matigt.

– Vi ser även inom matbröd ett ökat intresse med matiga mackor och vi utvecklar ständigt nyheter för våra kunders behov, säger Joakim Leufvenius, produktutvecklare för mat- och fikabröd på Lantmännen Unibake.

Oemotståndliga mjuka kakor

Nu är det lätt att göra både mage och smaklökar glada. Nyheterna brownie, morotskaka, äppelkaka och bärkaka kommer färdigskurna och gör sig både på buffén och bakom disk. Passar utmärkt att servera med lättvispad grädde och färska bär.

Rosa bullar

Under mässan bullar vi upp med goda gärningar i form av rosa bullar som ingår i vår kampanj ”En godsak för en god sak” där vi stöttar Bröstcancerfondens Rosa Bandet-kampanj under oktober månad.