Bonjour lanserar hjärtformade smulpajer med inbakad vaniljsås

Nyheter, 2017

Nu lanserar Lantmännen Unibake en serie om två smulpajer i portionsform under varumärket Bonjour. Smulpajer är, efter kanelbullen, ett av svenskarnas mest omtyckta fika. De nya pajerna gör det möjligt för alla caféer, dagligvaru- och servicehandel att erbjuda kunderna nybakade smulpajer.

Pajer i allmänhet och smulpajer i synnerhet har en särskild plats i svenska fikahjärtan. Därför lanserar Lantmännen Unibake nu två portionspajer som en komplett dessert, med vaniljsås direkt i pajen.

Smulpaj är en ständig klassiker som aldrig går ur tiden, och vi vet att både små och stora caféer upplever en efterfrågan på det. Därför ville vi ge möjlighet till nybakade smulpajer som både går att servera på tallrik utan form eller äta på språng, säger Joakim Leufvenius, produktutvecklare för Bonjour på Lantmännen Unibake.

Hjärtformade och fria från palmolja
De nya pajerna är uppbyggda i olika delar, från mördegen i botten, mellanlager av vaniljkräm och sylt och toppade med frukt varvat med pajsmulor. De kommer i en hjärtformad, stabil och stadig portionsform som är utformad för att vara enkel att arbeta med både för serveringspersonal som serverar pajen utan form och för kunder som äter den direkt ur formen. Pajerna är också helt fria från palmolja.

Lanseras till mässan Fastfood & Café
Den nya duon smulpajer lanseras vecka 4, lagom till Fastfood & Cafémässan i februari. Där visas även företagets övriga nyheter, som två nya vetelängder i smakerna blåbär och vanilj respektive kardemumma, ett danskt rågbröd med solroskärnor, pumpakärnor och riven morot och en handhållen Calzone med skinka och mozzarella, som lanseras under varumärket Deli by Bonjour.

Lantmännen Unibakes nyheter demonstreras på Fastfood & Cafémässan i monter F02.